خط و نشان  برای استخراج کنندگان رمزارزها

سخنگوی صنعت برق گفت: برق مراکزی که به صورت غیرمجاز رمزارز استخراج می‌کنند قطع خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق افزود: تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه استخراج رمزارز از مراکز غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه، کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: این تعداد دستگاه استخراج کشف شده بیش از ۵۷۰ مگاوات برق مصرف می‌کردند که برای تولید این میزان برق و رساندن آن به محل مصرف باید نیروگاهی به بزرگی ۷۵۰ مگاوات احداث شود.

سخنگوی صنعت با اشاره به حادثه‌ای که هفته پیش در پست تهران پارس رخ داد، احتمال خرابکاری را در این پست رد کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص وجود نداشته است.

رجبی مشهدی افزود: پیش بینی‌های لازم برای جلوگیری و مقابله از حملات سایبری نیز صورت گرفته است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در دولت تدبیر و امید باید ۲۵ هزار مگاوات نیروگاه احداث می شد که از این میان تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه احداث شده است اما در صورتی موانع ناشی از محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای کشور و تحریم‌های بین المللی وجود نداشت، ۱۵ هزار مگاوات دیگر نیز به موقع ساخته و احداث شده بود.


بیشتر بخوانید:


وی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه احداث شده ، از محل تبدیل نیروگاه‌های گازی به سکیل ترکیبی به ظرفیت کشور اضافه شده‌اند که هیچ سوختی را مصرف نمی‌کنند.

رجبی مشهدی درباره افزایش ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر نیز گفت: در حال حاضر نزدیک به یکهزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در کشور وجود دارد اما با توجه به منابع و راهکارهای دیده شده در قانون بودجه امسال، پتانسیل افزایش این میزان به ۲ هزار مگاوات وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق در خصوص راهکارهای صرفه جویی در بخش های تجاری گفت: برخی از مراکز تجاری مانند لوسترفروشی‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، نماهای ساختمان‌ها می‌توانند با خاموش کردن روشنایی‌های اضافه درخود باعث صرفه جویی بسیاری در مصرف برق شوند.

رجبی مشهدی خروج نیمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید را برای شبکه برق بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: جبران این میزان کمبود برق تنها با صرفه جویی امکان پذیر است.

به گزارش صدای بورس، روزگذشته مدیرعامل شرکت توانیر گفت: امروز مصرف برق مشترکان به ۵۰ هزارمگاوات رسید که نسبت به جمعه هفته گذشته (یازدهم تیر) شاهد کاهش چهار هزار مگاواتی در مصرف هستیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 435451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =