پذیره‌نویسی "کمان" از شنبه شروع می‌شود

پذیره‌نویسی صندوق خصوصی کمان کاریزما از روز شنبه با نماد "کمان" آغاز می‌شود.

به گزارش صدای بورس، امیرحسین محرری، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری کاریزما تعداد واحدهای قابل سرمایه ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ریال است و ارزش مبانی هر واحد ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال حداقل تعداد واحد قابل خرید توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی ۱.۰۰۰ واحد سرمایه گذاری نحوه تسویه و پایاپای t+۲ است.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه نام صندوق جدید کمان کاریزما است و با نماد "کمان" از شنبه به مدت ۲۳ روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود به مدیریت ریسک این صندوق نیز اشاره کرد و گفت: افزودن صندوق خصوصی به سبد سرمایه گذاری با متنوع سازی آن، به مدیریت ریسک سبد کمک می‌کند. دلیل اول تفاوت ماهیت صندوق خصوصی به عنوان طبقه دارایی مجزا، با ویژگی ریسک و نوسان متفاوت نسبت به دیگر دارایی ها است. دلیل دوم سرمایه گذاری صندوق در صنایع متنوع و در نتیجه کاهش ریسک خود صندوق است. در نتیجه با سرمایه گذاری بخشی از دارایی در صندوق خصوصی، سبد سرمایه گذاری در دو سطح متنوع میشود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان فعالیت صندوق ۶ سال است ادامه داد: صندوق سرمایه گذاری خصوصی کمان جهت سرمایه گذاری در شرکت های خارج بورسی توسط گروه مالی کاریزما تاسیس شده است. این فرصت سرمایه گذاری محدود به دعوت از سوری شرکت مشاوره سرمایه گذاری کاریزما است.


بیشتر بخوانید:



صندوق سرمایه گذاری خصوصی کمان در کدام زمینه ها فعالیت دارد؟

محرری عنوان کرد: بیشتر حوزه فعالیت این صندوق در زمینه صنایع کشاورزی، تبدیلی و غذایی، تجهیزات و ساخت قطعات الکترونیکی، برق و انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارویی و سلامت، شیمیایی و پتروشیمی، کانی های فلزی و غیرفلزی است.

وی در آخر سخنان خود را این چنین پایان داد: از مجموع سرمایه صندوق، ۳۵ %درصد آن در زمان تاسیس تأدیه شده و ۶۵ %درصد در تعهد سرمایه گذاران می باشد که در طول دوره سرمایه گذاری و پیرو فراخوان های مدیر صندوق باید ظرف مهلت تعیین شده بر اساس امیدنامه پرداخت شود. در صورتی که هر یک از سرمایه گذاران در زمان مقرر مبلغ فراخوان شده را تأدیه ننماید و یا به هر دلیل تأدیه مبلغ مذکور برای ایشان امکان پذیر نباشد، مدیر صندوق بر اساس رویه ای که در امیدنامه مشخص شده است، اقدام می‌کند.

کد خبر 435344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =