تبدیل رمزارزها به سهام بورسی با نظارت بانک مرکزی/  ارز دیجیتال همچنان ابزار مالی مردم باشد

یک متخصص امنیت رمزارز با اشاره به اینکه با شروع نظارت بانک مرکزی بر نحوه معاملات و تنظیم مقررات کریپتوکارنسی‌ها تبدیل به سهام بورس خواهند شد،گفت: نظارت بانک مرکزی بر ارزهای دیجیتال موجب می‌شود تا این ارزها دیگر ابزاری برای معاملات مالی مردم نباشند.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ بانک مرکزی به عنوان ناظر تنظیم بر مقررات حاکم بر رمزارزها از سوی دولت معرفی شده است که وقوع این اتفاق می‌تواند آثار مثبت و منفی متعددی بر بازار رمزارزها داشته باشد.

ایوب ترابی، متخصص امنیت رمزارزها با اشاره به اینکه با نظارت بانک مرکزی بر نحوه معاملات رمزارزها این‌گونه پول‌های دیجیتال تبدیل به سهام بورس خواهند شد،گفت: تا قبل از اینکه بانک مرکزی به عنوان مرجع تنظیم‌کننده مقررات رمزارزها شناخته شود از این پول‌های دیجیتال به عنوان ابزار مالی به منظور انجام معاملات مالی مردم استفاده می‌شد.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به اینکه اگر بانک مرکزی بخواهد به عنوان مرجع تنظم مقررات مربوط به رمزارزها شناخته شود، باید تمام معاملات آنلاین صرافی‌ها زیر ذره‌بین رود، افزود: باید مشخص شود که تبادلات مالی در صرافی‌ها به چه صورت است و مبدا و مقصد پول مشخص شود تا از ایجاد سفته‌بازی در بازار ارز دیجیتال جلوگیری شود.

این متخصص امنیت رمزارزها تصریح‌کرد: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که نظارت بانک مرکزی بر بازار رمزارزها تنها نباید منوط به تنظیم مقررات برای آنها باشد زیرا در بازار ارزهای دیجیتال پول‌شویی‌های گسترده‌ای انجام شده است و بانک مرکزی وقتی وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد که بتواند مانع از وقوع انواع سفته‌بازی و پول‌شویی در بازار رمزارزها شود.

ترابی افزود: البته نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که نظارت بانک مرکزی بر بازار رمزارزها موجب می‌شود تا ارزهای دیجیتال دیگر ابزار مالی برای معاملات نباشند که وقوع این اتفاق برای بسیاری از مردم که به دنبال کسب سود در بازار رمرزارزها هستند چندان مناسب نیست اما از طرف دیگر قانونمندی بازار رمزارزها که خیلی دیر از سوی دولت انجام شد به انجام معاملات سالم و به دور از پول‌شویی کمک خواهد کرد.

همراهان صدای بورس، شما می‌توانید نظرات خود درباره قوانین حاکم بر بازار رمزارزها را به صورت کامنت ذیل همین مطلب بنویسد.

کد خبر 435308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =