طرفداران سفته و برات دو برابر شدند

بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان سفته و برات در اردیبهشت‌ امسال در تهران فروخته شد.

به گزارش صدای بورس، همچنین این میزان در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۰۰.۹ و ۴۱.۲ درصد افزایش یافت.

علاوه براین در دو ماه اول سالجاری نیز حدود ۱۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شـد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶۹.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین، در اردیبهشـت‌مـاه ۱۴۰۰ معادل ۳۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۵ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شـده بـه ترتیـب به اعداد ۴۳.۵ و ۸۳.۲ رسید که در مقایسه با ماه قبل از لحاظ تعداد ۱۶.۳ درصد کـاهش و از لحاظ مبلـغ ۳۲.۷ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبـل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۵۷.۸ و ۲۶.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

نخستین عرضه سیمان غدیر در بورس کالا/ سغدیر در راه است


طبق اعلام بانک مرکزی، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در اردیبهشت ماه نیز به عدد ۱۹۱ رسید که عدد شاخص مذکور در اردیبهشت ماه سال گذشته معادل ۱۰۹.۲ بوده است.

علاوه براین، در دو ماه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۸۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معـادل ۲۶ میلیـارد و ۹۱۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد.

در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۴۷.۸ و ۷۳ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۲۶.۶ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱۲.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در دو مـاه اول سـال ۱۴۰۰ به عدد ۱۵۵.۸ رسید که عدد شاخص مذکور در دوره مشابه سال گذشته معادل ۸۵.۷ بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 435240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =