باز هم باید نگران ریزش باشیم؟

به نظر می رسد کف سازی بازار تا خرداد ماه انجام شده و از این به بعد نباید خیلی انتظار داشت که سهم ها از قیمت های موجود افت قابل توجهی را داشته باشند.

مهدی رادان، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس:

رفتارهای حمایتی که در چند روز آینده لازم است برای بازگشت گروه های اصلی مثل خودرو، پالایش و تک سهم هایی مانند شستا و برکت به روند صعودی اهمیت زیادی دارد و در صورتی که چنین حمایت هایی صورت نگیرد ممکن است روند نزولی بازار ادامه داشته باشد.

به این نکته نیز باید توجه داشت که در دوران تغییر دولت هستیم و مدیران سرمایه گذار نهادی بیشتر سعی می کنند عملکرد خود را جمع بندی کنند و عمدتا رفتارهای دست به عصا دارند و در تلاش هستند خیلی معاملات پرریسکی را انجام ندهند.

در خصوص روند کلی بازار هم با توجه به سیاست های انبساطی که رییس دولت آینده اعلام کرده است به نظر می رسد چشم انداز تورم همچنان ادامه دار باشد. درست است که سیاست های کنترل تورمی در دستور کار قرار دارد، اما باید به این نکته توجه داشت که لوازم آن فراهم نیست؛ بنابراین سرمایه گذاران این نتیجه گیری را می کنند که کماکان سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی و یا مالی استراتژی های اثر بخشی در فضای اقتصادی کشور وجود دارد.

نکته دیگر اینکه مذاکرات هسته ای به درازا کشیده شده و با توجه به نزدیک شدن به پایان دولت فعلی و ندیدن چشم انداز توافق، این نگرانی وجود دارد که اگر ادامه مذاکرات به دولت بعدی موکول شود فرایند فرسایشی و زمانبری را شاهد باشیم که این موضوع فضای ابهام دیگری را ایجاد کرده که بازار با آن مواجه است.

به نظر می رسد کف سازی بازار تا خرداد ماه انجام شده و از این به بعد نباید خیلی انتظار داشت که سهم ها از قیمت های موجود افت قابل توجهی را داشته باشند.

تا زمان استقرار دولت جدید، مشخص شدن وزرا و چینش مدیران در سرمایه گذاری های موثر بر روند بازار، خیلی نباید انتظار داشته باشیم که بازار با شیب تندی به سمت بالا حرکت کند بلکه بهتر است تعادل در بازار بر قرار باشد و اصلاحاتی هم که پیش می آید به درستی مدیریت شود

کد خبر 435192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =