ریزش دیگری در کار نیست/ پیش بینی بازار فردا

رادان گفت: رفتارهای حمایتی که در چند روز آینده برای بازگشت گروه های اصلی مثل خودرو، پالایش لازم است.

مهدی رادان، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس به روند معاملات امروز اشاره کرد و گفت: در معاملات امروز بعد از رشد ۸ درصدی شاخص کل از ابتدای تابستان تا اوایل ساعت معاملات امروز، عرضه ها افزایش پیدا کرد و در پایان معاملات روز جاری شاخص بیش از ۱۰ هزار واحد ریزش کرد.

وی ادامه داد: ریزش امروز باعث می شود سرمایه گذاران این ذهنیت را پیدا کنند که آیا مجدد شاهد شکل گیری روند نزولی جدی هستیم یا بعد از اصلاحی موقت دوباره شاخص می تواند مسیر رو به رشد خود را طی کند.

رادان گفت: در ابتدای معاملات امروز شاخص هم وزن و فرابورس رفتار متفاوتی نسبت به شاخص کل نشان دادند و در مقایسه با نزول ۸۷ صدم درصدی شاخص کل، شاخص هم وزن تنها ۳۵ صدم درصد کاهش داشت و شاخص فرابورس هم رشد اندک ۲۳ واحدی را ثبت کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رفتارهای حمایتی در چند روز آینده برای بازگشت گروه های اصلی مثل خودرو، پالایش و تک سهم هایی مانند شستا و برکت لازم است و در صورتی که چنین حمایت هایی صورت نگیرد ممکن است روند نزولی بازار ادامه داشته باشد.

رادان به موضوع تغییر دولت نیز اشاره کرد و افزود: مدیران سرمایه گذار نهادی، بیشتر سعی می کنند عملکرد خود را جمع بندی کنند و عمدتا رفتارهای دست به عصا دارند و در تلاش هستند خیلی معاملات پرریسکی را انجام ندهند.


بیشتر بخوانید:

بازار سرمایه، بهترین گزینه فعلی سرمایه‌گذاری است


وی در خصوص روند کلی بازار گفت: با توجه به سیاست های انبساطی که رییس دولت آینده اعلام کرده است به نظر می رسد چشم انداز تورم همچنان ادامه دار باشد. درست است که سیاست های کنترل تورمی در دستور کار قرار دارد، اما باید به این نکته توجه داشت که لوازم آن فراهم نیست؛ بنابراین سرمایه گذاران این نتیجه گیری را می کنند که کماکان سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی و یا مالی استراتژی های اثر بخشی در فضای اقتصادی کشور وجود دارد.

موضوع دیگری که رادان به آن پرداخت مذاکرات هسته ای بود و با تاکید بر این‌نکته که مذاکرات به درازا کشیده شده است، ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به پایان دولت فعلی و ندیدن چشم انداز توافق، این نگرانی وجود دارد که اگر ادامه مذاکرات به دولت بعدی موکول شود فرایند فرسایشی و زمانبری را شاهد باشیم که این موضوع فضای ابهام دیگری را ایجاد کرده که بازار با آن مواجه است.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد ادامه دار بودن ریزش شاخص گفت: به نظر می رسد کف سازی بازار تا خرداد ماه انجام شده و از این به بعد نباید خیلی انتظار داشت که سهم ها از قیمت های موجود افت قابل توجهی را داشته باشند.

رادان در پایان گفت: تا زمان استقرار دولت جدید، مشخص شدن وزرا و چینش مدیران در سرمایه گذاری های موثر بر روند بازار، خیلی نباید انتظار داشته باشیم که بازار با شیب تندی به سمت بالا حرکت کند بلکه بهتر است تعادل در بازار بر قرار باشد و اصلاحاتی هم که پیش می آید به درستی مدیریت شود.

کد خبر 435138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    1 0
    دروغگویان قرن دزدان بزرگ قرن