جابجایی رکوردهای تولید محصول در پتروشیمی جم/ توسعه نفوذ در بازار و تنوع‌سازی در اولویت کاری هیئت‌مدیره

مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: در سال ۱۳۹۹ رکوردهای تولید انواع محصولات در پتروشیمی جم شکسته شد.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ مجمع شرکت پتروشیمی جم در حالی برگزار شد که در آن به ازای سهم ۶۵۰ تومان سود تقسیم شد و بسیاری از سهامداران که به مجمع آمده بودند تقریبا از سود تقسیمی اعلامی راضی بودند اما نسبت به برخی از عملکرد هیئت مدیره سوالاتی را مطرح کردند که اعضای هیئت مدیره به این ابهامات پاسخ دادند.

محمدرضا سعیدی، مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به اینکه امروز روز خوبی برای سهامداران بود و در تولید محصولات، پتروشیمی جم رکوردهای خوبی را نسبت به سال‌های گذشته داشته است،گفت: افزایش درآمدها از یک مسیر توام با کاهش هزینه‌ها از طرف دیگر باعث شد سودآوری خوبی را در مجمع امسال داشته باشیم. به طورقطع پتروشیمی جم در آینده افزایش سرمایه خواهد داشت که این موضوع در اختیار سهامداران است.


بیشتربخوانید:


وی افزود: پتروشیمی جم در سال ۱۳۹۹ در تولید تمام محصولاتش رکوردها را جابجا کرد به طوری‌که در سال ۱۳۹۸ میزان صادرات محصولات این پتروشیمی حدود ۴۰۰ میلیون دلار بود که در سال ۱۳۹۹ این رقم به ۴۷۶ میلیون دلار رسید. همچنین پتروشیمی جم در سال۱۳۹۸،یک میلیون و ۱۵۹ هزار اتیلن تولید کرده بود، که این رقم در سال ۱۳۹۹ به رقم یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن رسید و به طور قطع این رقم در سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد داشت.

سعیدی تصریح‌کرد: در تولید اقلام پلیمری پتروشیمی جم رکوردهای خوبی برجا گذاشت. در سال ۱۳۹۸ میزان تولید PE به حدود ۳۲۲ هزار تن رسید که این رقم در سال ۱۳۹۹ به ۳۸۲ هزار تن افزایش یافت. در تولید HD برای اولین بار از میزان تولید ۳۰۰ هزارتن ظرفیت اسمی در سال ۱۳۹۸ عبور کردیم و در سال ۱۳۹۹ به ظرفیت ۳۴۵ هزارتن رسیدیم .

وی گفت: در تمام اقلام‌ها رکوردهای میزان تولید، صادرات و سودآوری در شرکت پتروشیمی جم در سال ۱۳۹۹ جابجا شد و بهینه‌شدن نسبت‌های مالی شرکت در بازار سرمایه، توسعه نفوذ در بازار،توسعه محصولات تولیدی،توسعه بازار و تنوع‌سازی از اهداف هیئت مدیره شرکت پتروشیمی جم است.

کد خبر 435131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =