بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند

ربیعی گفت: از این پس همه بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز خودشان را خواهند گرفت.

به گزارش صدای بورس، علی ربیعی، سخنگوی دولت از تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در جلسه امروز هیات دولت خبر داد و گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان از برنامه پنجم توسعه همواره دنبال می شده و همیشه تعارض هایی بین بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی وجود داشته است.

وی، علّت عدم همسان بودن حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با سایر بازنشستگان را منابع نامعلوم تأمین اجتماعی دانست و گفت: این قانون چند دوره هم اجرای ناموفق داشت.


بیشتر بخوانید:

از توقف معاملات آتی سکه تا راه اندازی بازار آتی طلا/ امانت طلا و معامله در بستر بازار سرمایه


ربیعی افزود: در قانون برنامه، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان با عنوان «متناسب سازی» آمده است و لایحه ای که امروز در دولت با عنوان همسان سازی تصویب شده است، همان متناسب سازی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه از این پس همه بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز خودشان را خواهند گرفت، گفت: این موضوع مشمول بازنشستگان تأمین اجتماعی هم خواهد شد.

ربیعی افزود: بر اساس یکی از تبصره های این قانون چنانچه بر مبنای حکم کارگزینی، حقوق بازنشستگی فردی طبق مقرارت بیش از ۹۰ درصد شده باشد تفاوت تطبیق، پرداخت خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 435006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشید حالا شرکت بنده که خصوصی شده و کلا شغل بنده که دیگر وجود ندارد هیچ مگر شرکت خصوصی حقوق شرکت دولتی را پرداخت می کند ؟ شما همه چیز را در نظر نمی گیرید. 1 - شرکت های دولتی خارج از فیش حقوقی مبالغی را چه از طریق بن خرید و چه از طریق وام قرض الحسنه و چه از طریق نقدی و غیرو پرداخت می کردند و می کنند . زمانی که بنده دو برابر حقوقم عیدی میگرفتم کجا رفت . چرا لبخند میزنید و اصلا نمی دانید چه بود و چه شد. 2- در زمان من مگر یک ایثار گر یک گروه شغلی می گرفت که الان میدهید . چرا ما را سر کار می گذارید. من به قسمت مستمری بگیران تامین اجتماعی رفتم و گفتم آقا پس کو این یک گروه شغلی ما چرا در فیش حقوقی من لحاظ نمی کنید میگه شما از سختی کار آن که جبهه بودید استفاده کرده اید . آخر این چه جوابیه آخر تو که هیچی نمی دونی و هیچی فقط برای اینکه بگی من کاره ام پاسخ نده اقلا سکوت کن یا بگو من نمی دانم . 3- من در زمانی که بدرد می خوردم ازم استفاده شد و بعد من را بدور انداختید آقا بدور انداختید. 4- چطور است که بنده را در زمانی که بدرد میخوردم و جوان بودم بیمه تکمیلی درمان کامل آقا بازم
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    چه اهدافی پشت اینهمه اخبار بی نتیجه و مبهم وجود داره ؟
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 0
    چرا حق ایثار گری پرداخت نمیشود
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    یه فکری برای مستمری بگیران بهزیستی بکنیدمستمری ماروهم مثل بازنشسته ها بکنید
  • قاسم حسيني اخوان IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    دروغگوها من با داشتن مدرک دکترای پزشکی و داشتن ۶۰ سال سن و پرداخت ۳۰ سال حق بیمه � سال آخر را ماهی دو میلیون تومان حق بیمه پرداخت می‌کرده ام الان بازنشست شده‌ام با ماهی زیر ۶ میلیون تومان واقعاً خجالت آور است یک دکتر توی این مملکت چگونه با دو تا فرزند دانشجو زندگی خود را بچرخانند
  • داریوش IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    بارهاگفته ام ومیگویم تا زمانی که وزیر،نوبخت ،سالاری وتعادی از مسئولین ذی ربط محاکمه نشوندماهیت سازمان برای مجلس ودولت روشن نخواهد شد.وبازنشستگان بیچاره تر از این خواهند شد.