چه چیزی باعث خاموش شدن موتور خودرو هنگام رانندگی می‌شود؟

در این خبر به دلایل بروز خاموش شدن خودرو در حین رانندگی پرداخته ایم.

یک ایراد ناخوشایند و بالقوه خطرناک که در میان برخی از اتومبیل‌ها رایج است مربوط به خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو هنگام رانندگی است. این نقص به چندین دلیل از جمله مشکلات موتور یا ژنراتور و دلایل دیگری برمی گردد که در این گزارش به طور مفصل به آن پرداخته شده است. بررسی مداوم اتومبیل و نگهداری درست و تعمیرات کامل به کاهش این آسیب‌ها و بروز مشکلات این چنینی در خودرو کمک می‌کند.

سطح پایین روغن موتور

یکی از مهمترین دلایل تأثیرگذار بر خاموشی موتور هنگام رانندگی، مقدار کم روغن موتور است که منجر به اصطکاک بین قطعات فلزی شده و باعث ایجاد مشکل در موتور و توقف کار آن می‌شود. همچنین، روغن کم می‌تواند به موتور آسیب برساند، به همین دلیل باید سطح روغن در موتور به طور دوره‌ای بررسی شود.

آسیب پمپ سوخت

پمپ بنزین وظیفه پمپاژ مناسب سوخت را به موتور دارد و در صورت وجود مشکل در پمپ باعث خاموش شدن موتور اتومبیل هنگام رانندگی می‌شود. هنگام رانندگی با ماشین در سربالایی و به همین دلیل است که برررسی و اطمینان از ایمنی پمپ سوخت به طور مداوم مهم است.

مشکل سنسور میل لنگ

این مشکل یکی از رایج‌ترین ایراداتی است که منجر به خاموش شدن موتور اتومبیل هنگام رانندگی می‌شود و زمانی اتفاق می‌افتد که سنسور به درستی کار نکند و این امر به دلیل آسیب دیدن سنسور یا مشکل سیم‌های مرتبط با آن است و شما می‌توانید متوجه شوید که چراغ موتور چک در داشبورد اتومبیل روشن شده و برای جلوگیری از این مشکل باید میل لنگ سنسور را به طور مداوم بررسی کرد.

اشکال در ژنراتور خودرو

ژنراتور اتومبیل وظیفه تأمین مداوم جریان الکتریکی خودرو را بر عهده دارد و هنگامی که اتومبیل ناگهان متوقف شود ممکن است دینام اتومبیل با مشکل روبرو شود یا آسیب ببیند.

کمبود روغن دنده

اتومبیل برای کارکرد صحیح به مقدار معینی مایع انتقال قدرت یا به اصطلاح روغن دنده نیاز دارد و وقتی نسبت این مایع کم شود ممکن است هنگام رانندگی ماشین متوقف شود و این موضوع منجر به افزایش گرما در انتقال و آسیب دیدن دنده‌ها نیز خواهد شد.

آسیب مبدل کاتالیزوری

سیستم اگزوز اتومبیل عمدتا به مبدل کاتالیزوری متکی است که برای از بین بردن دود مضر از اگزوز کار می‌کند، هیدروکربن‌ها، اکسیدهای نیتروژن و مونوکسید کربن را کاهش می‌دهد و در صورت آسیب یا انسداد در مبدل کاتالیزوری، باعث خاموش شدن موتور می‌شود. توجه به سلامت این مبدل نیز یکی از کارهایی است که باید مرتبا انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 434999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =