بازمهندسی مرکز آزمون بازار سرمایه

قنادان گفت: از دو هفته پیش یک کارگروه تخصصی، وظیفه بازمهندسی مرکز آزمون بازار سرمایه با هدف ارتقا و تحول این مرکز را آغاز کرده است.

به گزارش صدای بورس، علیرضا قنادان، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: در دو سال گذشته شاهد شکل‌گیری رشد چشمگیر در بازار سرمایه بودیم اما؛ توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های آموزشی و روند فرهنگ‌سازی در خصوص اصول و شرایط فعالیت در بورس با گسترش این بازار تناسبی نداشته و بسیاری از هموطنانی که ظرف این مدت به جمع خانواده بازارسرمایه پیوسته‌اند در خصوص اصول پایه‌ای سرمایه‌گذاری و فعالیت در آن آشنایی کافی را ندارد.

علیرضا قنادان ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های فرهنگ سازی و آموزش در بازار سرمایه به تحول بزرگ نیاز دارند، گفت: شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار بر ماموریت فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی در بازار سرمایه متمرکز شده است.

وی در توضیح محورهای توسعه‌ای و جدید سیاست‌های شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، به تغییرات پیش رو در شیوه برگزاری آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، فرآیند برگزاری آزمون گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه با در نظر گرفتن محدودیت‌های مربوط به پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و همزمان با الزام کاهش ظرفیت پذیرش متقاضیان ما با پیک تقاضا هم مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، ادامه داد: گذشته از محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، ظرف ماه‌های اخیر ارتقای جایگاه بازار سرمایه، افزایش تعداد فعالان این بازار و موج افزایش تقاضا برای دریافت گواهینامه‌های حرفه‌ای باعث شده که نیاز به توسعه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برگزاری آزمون‌ها به طور چشمگیری افزایش یابد.


بیشتر بخوانید:


قنادان افزود: از همین رو در اولین اقدام دوره جدید مدیریتی شرکت اطلاع‌رسانی مقرر شد ظرفیت پذیرش مرکز آزمون گواهی نامه‌های حرفه‌ای را افزایش می‌دهیم. این در حالی است که اقدامات لازم برای اصلاح زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری برگزاری آزمون‌ها نیز آغاز شده است.

وی به تشکیل کار گروه تخصصی آزمون‌های بازار سرمایه اشاره و تصریح کرد: از دو هفته پیش یک کارگروه تخصصی، وظیفه بازمهندسی مرکز آزمون بازار سرمایه با هدف ارتقا و تحول این مرکز را آغاز کرده و به زودی شاهد اصلاح سیستم ثبت نام آزمون‌ها و ارتقای سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مربوطه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با تاکید بر اینکه طی دو ماه آینده آزمون‌های بازارسرمایه علاوه بر تهران در چند مرکز استان دیگر نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد در حدود ۵۰ درصد متقاضیان شرکت در آزمون‌های بازار سرمایه ساکن استان تهران نبوده و برای مراجعه و مشارکت در این آزمون با سختی و چالش جدی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه تراکم جمعیت استانی متقاضیان طبقه‌بندی شده، افزود: در شرایطی که بیش از ۵۰ درصد متقاضیان، ساکن سایر استان‌های کشور هستند محدود شدن برگزاری آزمون در تهران قابل قبول نیست و با شعار تسهیل خدمات‌رسانی به متقاضیان نیز هم‌خوانی ندارد. اینکه هموطنان ما با مشکلات متعدد، برای شرکت در یک آزمون مسافت‌های طولانی را طی کنند با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست؛ بنابراین بر اساس تحلیل جمعیتی محل سکونت متقاضیان، راه‌اندازی مراکز آزمون شرکت اطلاع‌رسانی در چند نقطه کشور ظرف دو ماه پیش رو در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

کد خبر 434953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =