فردا؛ بازاری متعادل با چشم‌اندازی روشن/ پیش بینی بازار فردا

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار روزهای سخت و خسته کننده ۹ ماهه گذشته را به اتمام رسانده و دوره ای جدید را با محوریت تعادل در عرضه و تقاضا شروع خواهد کرد.

صدای بورسمژده ابراهیمی؛ امروز هم مانند روزهای گذشته شاهد تعادل در نمادهای بزرگ بازار بودیم و نقدینگی فعالان بازار در گروه‌هایی با پتانسیل بالقوه در حال چرخش است.

مهرزاد جهانی‌، مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان الماس در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازارسرمایه در روزهای اخیر با رشد مناسبی در حجم و ارزش معاملات همراه شده است؛ به طوری که برای چندمین روز متوالی ارزش معاملات خرد به بیش از ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است که این امر می‌تواند نوید دهنده روزهای خوب در آینده ای نه چندان دور باشد؛ البته به این نکته نیز باید اذعان کرد که بازارسرمایه در شرایط فعلی متاثر از خبرهای برجامی و واکنش دلار است که می‌تواند قواعد بازی را تا حدودی عوض کند.

وی افزود: امروز نیز مانند روزهای گذشته شاهد تعادل در اکثر نمادهای بزرگ بازار بودیم؛ به طوری که اقبال به گروه خاصی نبوده است و نقدینگی فعالان بازار در گروه‌هایی با پتانسیل بالقوه در حال چرخش است. شاید موضوعی که فعالان قدیمی بازار به طور مستمر آن را رصد می کنند؛ اینکه از تعداد سهم های کوچکی که ماه‌هاست در صف فروش قفل شده اند، به میزان قابل توجهی کاسته شده است و معاملات روانی را تجربه می کنند که نشانی از تعادل بازار و شاید قرار گرفتن در کف تعادلی خود باشد، امری که میزان رشد سودآوری شرکت ها بر آن صحه می گذارند.


بیشتر بخوانید:


مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان الماس بیان کرد: بازار امروز با رشد بیش از ۴ هزار واحدی به ارتفاع ۱،۲۴۸،۵۳۹ واحدی رسید و ارزش معاملات خرد در محدوده ۶ هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین شاهد خروج حدود ۴۰ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار در معاملات امروز بودیم. نمادهای وامید، ومعادن، کگل، اخابر و ... بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شستا، فارس، شپنا، وپاسار، تاپیکو و ... بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشته اند.

صنایع مورد اقبال فردا کدامند!؟ /پیش بینی بازار فردا

جهانی عنوان کرد: نمادهای بانکی امروز معاملاتی متعادل منفی داشتند، اما می توانند در بازار فردا مجددا مورد توجه قرار بگیرند که نمادهای وبملت و وبصادر شاید بتوانند در این گروه پیشرو باشند؛ البته به این نکته نیز توجه شود که اگر خبرهایی مبنی بر، به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجامی به بازار مخابره شود، می‌تواند موج تقاضا را به سمت صنایع دلاری سوق دهد و اقبال به بانکی ها را کم کند.

وی تصریح کرد: فلزی ها معاملات خوبی را در روزهای گذشته سپری کرده اند و امروز نیز متعادل مثبت بسته شدند. اکثر شرکت‌های این گروه گزارشات ماهانه‌های مناسبی را در فصل بهار ثبت کرده اند که انتظار گزارش های سه ماهه درخور توجه از آنها می رود. بنابراین به نظر می رسد این گروه نیز از شرایط خوبی برای رشد قیمتی حتی موقت برخوردار باشد که البته ریسک کاهش قیمت های جهانی نیز باید به طور مستمر رصد شود.

مدیر سرمایه گذاری سبدگردان الماس افزود: پترویی ها روز متعادلی را سپری کردند و احتمالا در روز آتی نیز متعادل مثبت باشند که نمادهای شگویا و شبصیر احتمالا با تقاضای بهتری همراه باشند. خودرویی ها که در انتهای بازار با فشار عرضه ها به محدوده های منفی سوق پیدا کردند، در معاملات فردا می توانند خود را به محدوده های مثبت برسانند که این امر احتمالا با لیدری خساپا صورت بگیرد. همچنین می توان گفت بازار روزهای وحشتناک ۹ ماهه گذشته را به اتمام رسانده است و دوره ای جدید را با محوریت تعادل در عرضه و تقاضا شروع خواهد کرد.

کد خبر 434950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =