حذف تولید آنتی‌بیوتیک در شرکت پارس دارو/ ارز تک نرخی مطالبه داروسازان

معاون مالی و اقتصادی پارس دارو گفت: در شرایط کنونی ارز تک نرخی مطالبه داروسازان برای ایجاد رقابت سالم در بازار داروست.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ امیر گرمابدری عضو موظف هیات مدیره و معاون مالی و اقتصادی شرکت داروسازی پارس دارو در حاشیه مجمع عمومی سالیانه این شرکت با اشاره به اینکه در مجمع عمومی سالیانه شرکت پارس دارو مبلغ ۶۶۲۱ ریال به ازای هر سهم سود تقسیم شد که معادل با ۱۰۰ درصد سود محقق شده در سال ۱۳۹۹ بوده است،گفت: شرکت پارس دارو از شرکت‌های قدیمی در حوزه تولید داروست و این شرکت به‌خصوص در تولید قرص‌ جایگاه مناسبی در صنعت داروسازی کشور دارد .

وی افزود: شرکت پارس دارو برای توسعه و تنوع سبد و افزایش محصولات خود برنامه جدی دارد. یکی از مهمترین برنامه های شرکت در سال جاری ایجاد خط تولید محصولات سافت ژل است و تمام برنامه‌های این شرکت اگر در سال ۱۴۰۰ محقق شود، نتیجه آن را در سال ۱۴۰۱ مشاهده خواهیم کرد. 

گرمابدری در ادامه در پاسخ به این سوال که حذف ارز مرجع برای واردات مواد اولیه دارویی چه تاثیری بر روی قیمت دارو خواهد داشت، اظهار داشت: تغییر در نرخ ارز موجب تغییر در قیمت مواد اولیه برای تولید دارو خواهد شد، البته در شرکت پارس‌دارو بخش کمی از مواد اولیه وارداتی است. در واقع شرکت ما خودش را برای حذف ارز ترجیحی آماده کرده و در این زمینه با سازمان غذا و دارو مکاتبه داریم.


بیشتر بخوانید:


وی گفت: بسیاری از فعالان و تولیدکنندگان دارو ترجیح می دهند ارز ترجیحی حذف شود تا با تک نرخی شدن ارز برای خرید مواد اولیه شاهد ایجاد رقابتی سالم و بدون رانت بین داروسازان در کشور باشیم تا از تضعیف حقوق شرکت‌های دارویی جلوگیری شود و شرایط مساوی برای تمام داروسازان به منظور ایجاد رقابت سالم در کشور مهیا شود.

معاون مالی و اقتصادی پارس دارو تصریح‌کرد: شرکت پارس دارو در سال گذشته حذف برخی از محصولات مانند آنتی بیوتیک را از سبد تولید خود کلید زد زیرا این محصولات در شرایط کرونایی بازاری نداشتند ولی در کنار آن بعضی از محصولاتی که برای مقابله با ویروس کرونا نیاز بود میزان تولید آنها افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

گرمابدری تصریح‌کرد: با تغییر سبد تولید محصولات در شرکت پارس دارو سود سال ۱۴۰۰ قابل پیش بینی خواهد بود که در همین راستا برنامه‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت نقدینگی شرکت اجرا می‌شود.

کد خبر 434946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =