چند پارامتر برای بررسی روند بازار نیاز است؟

انتظار بازار کاهش قیمت دلار بود که محقق نشد و دلار در مقطع 22 تا 24 هزار تومان وسان داشت و پیش‌بینی می‌شود که قیمت بالاتر هم برود.

وحید پاافشار، مدیرعامل سبدگردان سینا در گفت‌وگو با صدای بورس:
عدم قطعیت در بازار سرمایه وجود دارد که به سهامداران اجازه تصمیم گیری نمی‌دهد و منجر به خروج سرمایه از بازار شده است.
اما با اتفاقاتی که در 6-7 ماه گذشته رخ داد و از همه مهمتر افزایش قیمت در بازار کامودیتی ها را تجربه کردیم، نفت نیز به 76 دلار رسیده است و محصولات پایشی 30تا 60 درصد افزایش قیمت داشتند.
گمانه‌زنی‌ها درباره دلار نیز بر خلاف انتظار بود و به زیر 20 هزار تومان نرسید که دیگر نظریه بر کاهش قیمت دلار وجود ندارد.
انتظار بازار کاهش قیمت دلار بود که محقق نشد و دلار در مقطع 22 تا 24 هزار تومان وسان داشت و پیش‌بینی می‌شود که قیمت بالاتر هم برود.
بحث ذخایر جهانی مس و روی در بازرهای جهانی در حال کاهش است و با توجه به از بین رفتن پاندمی کرونا با افزایش مصرف محصولات جهانی مواجه می‌شویم.
ثبات سیاسی نیز هم مطرح شده است و با توجه به پایان انتخابات و تیم جدید دولت که در حال شکل گیری است و حمایت ریس جمهور منتخب از بازار سرمایه در نهایت منجر به استقبال از بازار سرمایه شد.
کاهش P/E بازار و افزایش قیمت دلار منجر به جذابیشت نمادهای دلاری شد، انتظار می‌رود در شرکت‌ها تقسیم سود خوبی داشته باشیم، همانطور که گزارش سه ماهه خیلی خوبی ارائه دادند.
تنها ابهام در بازار که فعالین انتظار آن را دارند، تشکیل کابینه اقتصادی دولت و تصمیمات آنهاست. با توجه به نرخ دلار صنایعی که مبتنی بر دلار و صادرات محور هستند می‌تواند پیشتاز باشند.

کد خبر 434834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =