صعود ارزش سهام خودرویی و بانکی با احیای برجام/ تردید سرمایه‌گذاران با شکست مذاکرات برجامی

انصاری گفت: سهام خودرویی و بانکی با احیای برجام صعود خوبی خواهند داشت و شکست مذاکرات برجامی موجب خواهد شد تا سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار سرمایه با تردید روبرو شوند.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ نتیجه مذاکرات برجامی تاثیر مستقیمی بر روند بازار سرمایه دارد به طوری که با احیای برجام شاهد رشد سهام‌های بانکی، خودرویی،پتروشیمی و حتی فولاد خواهد شد.

حجت‌ا... انصاری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند با اشاره به اینکه وزیر جدید اقتصاد دولت سیزدهم باید در قوانین بازار سرمایه ثبات ایجاد کند،گفت:حذف قیمت‌گذاری دستوری و رفع تنگناها و موانع برای باز طراحی شروع فرآیند صدور مجوز فعالیت در بازار سرمایه باید در اولویت برنامه‌های وزیر اقتصاد دولت سیزدهم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر مذاکرات برجام در وین به نتیجه برسد سهام صنایعی همچون بانک و خودرو رشد خواهند کرد، افزود: با احیای برجام صنایعی همچون پتروشیمی و فولاد که ماده اولیه و محصولات آنها صادراتی است رشد صعودی مناسبی خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:


انصاری افزود: از طرف دیگر اگر مذاکرات برجامی به نتیجه نرسد، سهام‌های صادراتی و کارخانه‌هایی که قیمت‌گذاری محصولات آنها به ارز وابسته است با افزایش نرخ ارز رشد خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند افزود: اگر روند مذاکرات برجامی فرسایشی شود، میزان ابهام و تردیدها در بازار سرمایه در بین سرمایه‌گذاران حقیقی بیشتر خواهد شد که نتیجه افزایش این تردیدها موجب خواهد شد تا بازار سرمایه روند مناسبی نداشته باشد.

وی تصریح‌کرد: برای رونق گرفتن بازار سرمایه باید مجدد اعتماد عمومی و سرمایه گذاران حقیقی به بورس برگردد که احیای برجام می‌تواند یک گام موثر به منظور این اعتمادسازی باشد.

  • همراهان صدای بورس، شما می توانید نظرات خود را در خصوص برجام و تاثیر آن بر بازار سرمایه به صورت کامنت ذیل همین مطلب با ما در میان بگذارید.
کد خبر 434828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =