حذف قیمت‌گذاری دستوری اولویت وزیر اقتصاد جدید/ نتایج مذاکرات برجامی ترسیم‌کننده آینده بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: حذف قیمت‌گذاری دستوری و افزایش میزان دامنه نوسان در بورس می‌تواند از اولویت‌های مهم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم باشد.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ تعیین اولویت بورسی برای وزیر اقتصاد دولت سیزدهم اهمیت بالایی دارد که به نظر می‌رسد حذف قیمت‌گذاری دستوری و اصلاح ساختار در سبدگردانی و افزایش میزان دامنه نوسان باید در اولویت‌های بورسی دولت سیزدهم قرار بگیرد.

نوید قدوسی،کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه حذف قیمت‌گذاری دستوری توام با افزایش میزان دامنه نوسان و اصلاح ساختار سبدگردانی باید در اولویت برنامه‌های بورسی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم قرار بگیرد،گفت: وزیر اقتصاد دولت سیزدهم باید راهکارهایی را عملیاتی کند که موجب افزایش نقدشوندگی سهام در بازار سرمایه شود.


بیشتر بخوانید:


تاثیر مذاکرات وین بر صعود یا نزول سهام صنایع مختلف

وی با اشاره به اینکه رشد سهام صنایع در بازار سرمایه تا حد زیادی به احیا شدن یا احیانشدن برجام و نتایج توافق‌های هسته‌ای بستگی دارد،افزود: اگر روند مذاکرات وین فرسایشی شود و در یک زمان کوتاه‌مدت شاهد حصول نتیجه نباشیم افزایش نرخ دلار تا حداقل مبلغ ۲۸ هزار تومان محتمل است که در صورت وقوع این اتفاق سهام‌های دلاری همچون فولاد و پتروشیمی که محصولات صادراتی دارند با افزایش قیمت سهام روبرو خواهند شد. البته سهام‌های دلاری در گزارش‌های مجامع گزارش‌های قوی را ارائه داده‌اند که در رشد سهام آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

قدوسی تصریح‌کرد: مذاکرات برجامی فرسایشی موجب ایجاد انتظارات تورمی در اقتصاد کشور خواهد شد که وقوع این اتفاق رشد بسیاری از صنایع در بازار سرمایه به واسطه افزایش نرخ دلار را به دنبال خواهد داشت اما نکته مهم ایجاد توازن بین نرخ دلار با شاخص بورس است که به نظر من اگر رشد نرخ دلار را تا حداقل ۲۸ هزار تومان داشته باشیم باید منتظر صعود شاخص بازار سرمایه هم باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر مذاکرات برجامی در کوتاه‌مدت به نتیجه برسد نرخ ارز کاهش خواهد داشت که وقوع این اتفاق برای سهام‌های دلاری چندان نمی‌تواند مثبت باشد اما سهم‌های گروه خودرویی، بانکی، بیمه و حمل‌ونقل به واسطه ارتباط با بازارهای جهانی رشد خواهند کرد.

همراهان صدای بورس، شما می‌توانید راهکارهای خود برای بهبود وضعیت بازار را به وزیر اقتصاد دولت سیزدهم به صورت کامنت ذیل همین مطلب بنویسد.

کد خبر 434759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =