قیمت جهانی نفت در ۱۴۰۰/‌۰۴/‌۰۴

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه آگوست امروز با ۲ سنت کاهش به ۷۳ دلار و ۲۸ سنت رسید.

به دنبال کاهش ذخایر نفت آمریکا و شتاب گرفتن فعالیت های اقتصادی در آلمان، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز شاهد افزایش بود. تردیدها در مورد احیای توافق برجام که می تواند به افزایش صادرات نفت ایران بیانجامد نیز در رشد قیمت نفت موثر بوده است.

آمارهای منتشر شده از اقتصاد آلمان نشان داد که وضعیت خرده فروشی در این کشور بیشترین جهش را در طی بیش از ۳ دهه گذشته شاهد بوده است. این آمار سبب شد تا امیدها به رشد تقاضا برای انرژی در اروپا افزایش یابد.


بیشتر بخوانید:


در آن سوی آتلانتیک، میزان ذخایر نفت خام آمریکا به پایین ترین رقم خود از مارس ۲۰۲۰ رسیده است. میزان ذخایر بنزین آمریکا نیز افت غیرمنتظره ای را شاهد بوده است.

به گفته منابع آگاه، سازمان کشورهای صادره کننده نفت (اوپک) و متحدانش که قرار است روز اول جولای تشکیل جلسه دهند، در حال بحث در مورد تعدیل بیشتر توافق کاهش تولید از ماه اوت است، اما هنوز به تصمیمی در این زمینه نرسیده است.

دیروز واشنگتن خبرها در مورد لغو تحریم های نفتی و کشتیرانی علیه ایران را تکذیب و اعلام کرد تا زمانی که بر روی همه موارد توافق نشود، توافقی به دست نخواهد آمد. جیم ریترزبوش، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، لغو تحریم ها و بازگشت نفت ایران به بازار جهانی نفت ممکن است ماه ها به طول بیانجامد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند دیروز گفت از اوپک خواست کاهش تولید نفت را کنار بگذارد، زیرا قیمت های بالای نفت سبب رشد نرخ تورم شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 434713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =