مانع‌زدایی از تولید با حمایت از بازار سرمایه

کارگزاری رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» تمام تلاش خود را در این حوزه متمرکز کرده است.

کارگزاری رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» تمام تلاش خود را در این حوزه متمرکز کرده است.
کارگزاری رضوی در برنامه سال جدید، جذب و به‌کارگیری نیروهای متخصص و خبره در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار داده تا بدین وسیله بتواند با تجهیز منابع انسانی خبره، به غنابخشی فضای مالی و اقتصاد کشور کمک کند. پرورش نیروهای متخصص برای پشتیبانی فضای کار از طریق برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی، یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه برای تحقق اهداف تعیین شده در شعار سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود.

افزایش مهارت‌ها، حذف تشریفات زائد
مدیرعامل شرکت کارگزاری رضوی می‌گوید: غنی‌سازی و چرخش شغلی، یکی از اصول اولیه و اساسی در این شرکت است که از این طریق در عمل، آموزش‌های مرتبط برای افزایش دانش و مهارت ارائه خواهد شد. ضمن این که با استفاده از فناوری‌های نوین و گسترش فضای فناوری اطلاعات سعی در پشتیبانی حداکثری از فضای کاری خود خواهیم داشت. محسن محمدی ادامه می‌دهد: یکی از موانع مهم در صنعت کارگزاری، تشریفات اداری حاکم بر آن است اما کارگزاری رضوی سعی در کاهش تشریفات زائد دارد، همچنین با رصد سایر کارگزاران، رقابتی سالم را در پیش گرفته است. برنامه‌های شرکت کارگزاری رضوی برای تحقق اهداف شعار سال ۱۴۰۰ به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه استفاده از دانش و تجربیات خبرگان صنعت مالی در سطح ملی و بین‌المللی نیز از دیگر برنامه‌ها برای پیشبرد هرچه بهتر فضای کار در این مجموعه است.

نیاز به تثبیت جایگاه
فعالان این حوزه می‌گویند، حمایت‌های دولت برای رفع موانع کارگزاری‌ها و بازار سرمایه، نقش اساسی دارد و ثبات مقررات حاکم از مهمترین نیازهای این حوزه است. محمدی اظهار می‌کند: دولت باید با تثبیت جایگاه بازار سرمایه به عنوان یکی از ارکان اقتصادی، از این بازار که بخش مهمی از اقتصاد جامعه را در بر می‌گیرد و می‌تواند هدایت‌کننده نقدینگی به سمت تولید باشد، حمایت جدی و عملیاتی داشته باشد.

حمایت مستمر و عملیاتی دولت
او ادامه می‌دهد: تحقق شعار سال ۱۴۰۰ در بازار سرمایه با همکاری بورس و فرابورس، به‌ویژه از طریق تسهیل روند پذیرش شرکت‌های تولیدی و تأمین مالی برای تسهیل فرآیندهای تولیدی، امکان‌پذیر است. علاوه بر آن افزایش پذیرش و عرضه شرکت‌های مولد کشور در بازار سرمایه، عدم تغییر مکرر در ساختارهای قانونی و نیز مسدودسازی بازارهای غیرمولد موازی می‌تواند نقش موثری در تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» داشته باشد.
مدیرعامل شرکت کارگزاری رضوی ادامه می‌دهد: بازار سرمایه، بازاری تاثیرپذیر از تحولات سیاسی، اقتصادی و همچنین تورم است و این موارد می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری روی سرمایه مردم داشته باشد. بر همین اساس ثبات عوامل تاثیرگذار بر این موضوع و همچنین حمایت مستمر و عملیاتی دولت می‌تواند بازار سرمایه و به طبع آن صنعت کارگزاری را از تلاطم‌ها و حوادث ناشی از آن حفظ و وضعیت آن را با ثبات کند.

ظرفیت جذب سرمایه‌های راکد
وضعیت کارگزاری‌ها کاملاً وابسته به وضعیت بازار سرمایه است؛ از سویی بازار سرمایه یکی از بازارهای مالی کشور به حساب می‌آید که شرکت‌ها از طریق تأمین مالی مورد نیاز و به‌کارگیری سرمایه به دست آمده می‌توانند توان تولیدی خود را افزایش دهند و گامی مهم برای تولید کشور بردارند؛ در این راستا یکی از راه‌های افزایش جذابیت این بازار مالی، کنترل نرخ سود واقعی ابزارهای مالی با درآمد ثابت از جمله سپرده‌های بانکی، نرخ ارز و مسدودسازی بازارهای سفته‌بازانه غیرمولد نظیر رمزارزهاست.
محمدی در این باره می‌گوید: چنانچه دولت بتواند این حوزه‌ها را کنترل کند، بازار سرمایه می‌تواند سرمایه‌های راکد را جذب کند و در نتیجه با افزایش سرمایه در گردش بازار سرمایه و جذب شرکت‌های تولیدی به این صنعت، شاهد رونق تولید در کشور باشیم. او ادامه می‌دهد: علاوه بر این، تعدیل برخی از مقررات الزام‌آور نهاد ناظر، کاهش حق دسترسی به ایستگاه‌های معاملاتی و همچنین کاهش عوارض کسب و پیشه، موجب‌ پایین آمدن هزینه‌ها و بهبود وضعیت شرکت‌های کارگزاری می‌شود.

کد خبر 434692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =