همیلتون متخصص اقتصاد قشربندی

پژوهش‌های همیلتون به عنوان یک متخصص اقتصاد خرد بر حوزه اقتصاد قشربندی تمرکز دارد.

اقتصاد قشربندی، مفهومی اجتماعی و اقتصادی است که بر روند شکل‌گیری گروهی و هویتی در حامعه تاکید می‌کند. این مفهوم همچنین به قشربندی در ساختار اجتماعی بر اساس عوامل نژادی و قومی و رفتار منفعت‌طلبانه اقتصادی در جامعه اشاره می‌کند. داریک همیلتون از جمله اقتصاددانانی است که در این حوزه تخصص دارد.

داریک همیلتون متولد شهر نیویورک، استاد اقتصاد در موسسه پژوهش‌های اجتماعی «نیو اسکول» نیویورک است. او در این موسسه آموزشی-پژوهشی، مدیر بخش مطالعات نژادی، قشربندی اجتماعی و اقتصاد سیاسی است. همیلتون پیش از پذیرش این مسئولیت در ژانویه ۲۰۲۱، مدیر اجرایی موسسه «کروان» در دانشگاه دولتی اوهایو بود که در حوزه مطالعات قومی و نژادی فعالیت می‌کند. از دیگر مشاغل همیلتون می‌توان به این موارد اشاره کرد: استادیار دانشگاه «دوک»، پژوهشگر ارشد حوزه برابری اجتماعی در مرکز «ساموئل دوبوآ کوک»، مدیر پیشین انجمن ملی اقتصاد آمریکا و معاون مدیر این انجمن در برنامه آموزش‌های تابستانی. داریک همیلتون مدرک کارشناسی خود در رشته اقتصاد را از کالج «اوبرلین» دریافت کرده است. او در سال ۱۹۹۹ نیز موفق به دریافت مدرک دکترای اقتصاد از دانشگاه کارولینای شمالی شد.

پژوهش‌ها

اقتصاد خرد، شاخه‌ای از علم اقتصاد است که به مطالعه رفتار افراد و شرکت‌ها و تعاملات بین آنها می‌پردازد. پژوهش‌های همیلتون به عنوان یک متخصص اقتصاد خرد بر حوزه اقتصاد قشربندی تمرکز دارد. این پژوهش‌ها به مطالعه و بررسی عوامل و پیامدهای نابرابری‌های قومی و نژادی و درمان‌های احتمالی این نابرابری‌ها می‌پردازد. یکی از برجسته‌ترین کارهای وی در این زمینه که با همکاری ویلیام ای. داریتی (اقتصاددان و پژوهشگر آمریکایی) انجام شده، «اوراق نوزاد» نام دارد. اوراق نوزاد، برنامه‌ای دولتی است که بر اساس آن، یک کودک در زمان تولد اوراق بهاداری با پشتوانه دولتی دریافت می‌کند که عمدتا برای خانواده‌های کم‌درآمد در نظر گرفته شده است. این طرح در سال ۲۰۱۰ و با هدف کاهش فاصله طبقاتی در آمریکا ارائه شد. بر پایه طرح پیشنهادی، دولت باید اوراقی برای کودکانی که در خانواده‌های فقیر متولد می‌شوند، منتشر کند تا آنها بتوانند در سن ۱۸ سالگی از مزایای آن بهره‌مند شوند.

جوایز
داریک همیلتون در طول دوران فعالیت خود جوایز و نشان‌های افتخار متعددی به دست آورده است که مهمترین آنها عبارتند از: جایزه «رهبران الهام‌بخش»، جایزه «بنیاد فورد» و جایزه «رابرت وود جانسون».

کتاب‌ها
داریک همیلتون به همراه تعدادی از اقتصاددانان همفکر چندین جلد کتاب به رشته تحریر درآورده است که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم: «روابط خانوادگی و شکاف ثروتی سیاه و سفید بین خانواده‌های با درآمد متوسط» (۲۰۰۲)؛ «از تاریکی به روشنایی: رنگ پوست و دستمزدها بین آفریقایی-آمریکایی‌ها» (۲۰۰۷)؛ «نقش اوراق نوزاد در کاهش شکاف درآمدی بین نژادی» (۲۰۱۰)؛ «چترها موجب باران نمی‌شوند» (۲۰۱۵). کتاب اخیر به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا درس خواندن و کار سخت نفعی برای سیاهپوستان آمریکا ندارد.

کد خبر 434686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =