اصحاب رسانه صاحب عزا شدند

اتوبوس حامل خبرنگاران که برای بازدید از سد کانی سیب به نقده سفر کرده بودند دچار حادثه واژگونی شد.

به گزارش صدای بورس، اتوبوس حامل جمعی از خبرنگاران کشور که برای بازدید از تونل «کانی سیب» عازم منطقه بودند، ساعت ۱۸ روز چهارشنبه دوم تیرماه، در محور ارومیه- نقده واژگون شد.علت این حادثه دردناک نقص فنی و ترمز اتوبوس حامل خبرنگاران عنوان شده است.

دو بانوی خبرنگار آسمانی شدند

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی گفت: واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی از تهران به پیرانشهر ۲۱ مصدوم و ۲ فوتی داشت، طبق اطلاعات اولیه ارسالی ۲ بانوی خبرنگار به نام های ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی دو تن از خبرنگاران پر تلاش، متعهد و دلسوز ایرنا و ایسنا در این حادثه جان باختند.

 آقازاده افزود: خبرنگاران مصدوم هم به بیمارستان امام خمینی (ره) نقده منتقل شده و در حال درمان هستند. "محمدمهدی گوهری"، "ابراهیم نژاد رفیعی"، "مرتضی محمدصادقی" و "حسن ظهوری " چهار مصدوم اعزام شده به ارومیه هستند.

وی اضافه کرد: افراد دیگری هم که مصدومیت جزئی داشته اند، با اتوبوس آمبولانس به ارومیه اعزام می شوند.

اسامی حادثه دیدگان در این حادثه اعلام شد

محمدمهدی گوهری، علی شریف زاده، صدرا محقق، آسیه اسحاق، کمال عثمان پور، ندا اکبری، زینب رحیمی، زهرا کشوری، سعید بیداد، رباب باباخان، آیسان زرفام، کیمیا عبدالله پور، سهیل فرجی، زهرا رفیعی، مرتضی محمدزاده، ابراهیم نژاد رفیعی، مرتضی محمدصادق، حسن ظهوری، محمدرحیم مقدس، فروغ فکری، علی حاجی مرادی این افراد را شامل می شود.

رئیس جمهوری پیام تسلیت داد

حسن روحانی رئیس جمهوری در پیامی جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا درپی حادثه غم انگیر واژگونی اتوبوس در نقده را تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت رئیس جمهوری آمده است:

"حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست کشور در استان آذربایجان غربی و جان باختن ۲ بانوی خبرنگار و مجروح شدن تعدادی از آنان، موجب اندوه و تاثر عمیق شد. اینجانب ضمن تکریم خدمات ارزشمند این خبرنگاران پرتلاش رسانه های کشور که دغدغه ای جز خدمت به میهن اسلامی را نداشتند، با خانواده های داغدیده و اصحاب رسانه کشور ابراز همدردی می کنم و از درگاه خداوند متعال برای جانباختگان حادثه علو درجات و برای مجروحان آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم. لازم است دستگاه های مسئول ضمن دلجویی از خانواده های این عزیزان سفر کرده، سریعا علل وقوع حادثه را بررسی و نسبت به ارایه گزارش آن اقدام کنند".

جزئیات حادثه

سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت مجدد بابت درگذشت دو تن از خبرنگاران ارزشمند محیط زیست، جزئیاتی از سفر خبرنگاران برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه منتشر کرد؛ با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از صبح روز چهارشنبه تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این ستاد آغاز شد.

در این سفر دو روزه ۲۰خبرنگار از رسانه‌های کشور به همراه ۴ نفر از کارکنان روابط‌عمومی سازمان محیط زیست و ۲ نفر از کارکنان ستاد احیا دریاچه ارومیه برای بازدید از پروژه‌های احیا دریاچه ارومیه ساعت ۶:۳۰ صبح از فرودگاه مهرآباد تهران به ارومیه سفر کردند.

گروه اعزامی از تهران پس از رسیدن به ارومیه با اتوبوس تهیه شده توسط اداره‌کل محیط زیست استان آذربایجان غربی برای بازدید از تونل زاب در شهرستان پیرانشهر اعزام شدند.

ظهر امروز خبرنگاران از طریق لوکوموتیو وارد تونل شدند و پس از بازدید از  تونل زاب حوالی ساعت ۶ بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند که متاسفانه اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.

بعد از این حادثه تلخ بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و مصدومان را به بیمارستان امام‌خمینی شهرستان نقده اعزام می‌کنند.

بر اثر این حادثه متاسفانه دو خبرنگار بر اثر جراحات وارده فوت می‌کنند. در این حادثه ۱۷ نفر دیگر دچار مصدومیت شدند که ۴ نفر از این مصدومان جهت ادامه مداوا به ارومیه اعزام شدند و ۱۳ نفر دیگر به صورت سرپایی در حال مداوا هستند.

صدای بورس این ضایعه دردناک را به خانواده این دو همکار ارزشمند و اصحاب رسانه تسلیت
عرض می کند.

کد خبر 434664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =