فولادی‌ها پر سود می‌شوند/ خوش به حال سهامداران فولادی‌

حداکثر قیمت پایه شمش بلوم و مقاطع طولی به میانگین هفتگی قیمت‌جهانی با نرخ نیما تغییر کرد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ شرکت بورس کالای ایران اطلاعیه ای خطاب به کارگزاران شرکت بورس کالای ایران منتشر کرد. این اطلاعیه با موضوع الحاق تبصره به ابلاغیه محدوده نوسان قیمت شمش بلوم و مقاطع طولی بود.

صدای پای رکود در بازار پلیمرها · ماهنامه صنایع پلاستیک

تبصره: سقف قیمت پایه حداکثر می تواند برابر میانگین هفتگی قیمت جهانی در هفته قبل از عرضه با قیمت ارز هفتگی نیما ( نرخ حواله ارزی سامانه سنا) در روز قبل از عرضه باشد.

ابلاغیه‌ای به نفع سهامداران

سعید انگبینی، مدیر واحد کالایی و انرژی کارگزاری بهپرور پیشگامان در ارتباط با تاثیر این اطلاعیه بر فولادی ها در گفت‌وگو با صدای بورس بیان کرد: این اطلاعیه با موضوع الحاق تبصره به ابلاغیه محدوده نوسان قیمت شمش بلوم و مقاطع طولی ابلاغ شد و به نفع فولادی هاست.

فولادی‌ها پر سود می‌شوند/ خوش به حال سهامداران فولادی‌

وی افزود: تا کنون قیمت شمش بلوم و مقاطع طولی به شکل دستوری و 80 درصد قیمت جهانی نرخ گذاری می شد، با این ابلاغیه قیمت پایه افزایش می یابد و فروش با قیمت بالاتر انجام می شود که در نهایت سود شرکت های فولادی بیشتر می شود.


بیشتر بخوانید:


محسن بشر دوست، مدیر کالایی کارگزاری ملل پویا ضمن مثبت خواندن ابلاغیه محدوده نوسان قیمت شمش بلوم و مقاطع طولی به صدای بورس بیان کرد: این ابلاغیه به نفع سهامداران خرد است و رانت را کم می کند و حاشیه سودی که دلال ها می بردند را از بین می برند.

فاصله گرفتن از فرمول های ناعادلانه

وی افزود: هر رانتی که توزیع می شود به دست مصرف کننده نمی رسید و گاهی به نفع تولید کننده های خاص مثل پروفیلی ها می‌شد و در نهایت مصرف کننده نهای سودی نمی برد. این تصمیم و هر تصمیمی که رانت را از بین ببرد به نفع سهامداران بازار سرمایه نیز است.

بشر دوست گفت: فرمول های مختلف قیمت گذاری در گروه صنایع معدنی وجود دارد که همگی به دلیل دستوری بودن، ناعادلانه و غیر منصفانه بود. اکنون با این نوع قیمت گذاری بخشی از مشکلات حل می شود.

کد خبر 434644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =