۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
تصمیمات مجمع «شبهرن»

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت بهران با حضور بیش از ۷۰ درصد سهامداران و هیئت مدیره شرکت برگزار شد و سود نقدی ۱۱۵ تومانی به ازای هر سهم تصویب شد.

به گزارش صدای بورس اسعد عزیزی مدیرعامل شرکت در مجمع گفت: میزان تولید بهران در سال ۹۹ توانسته به بالای ۵۰۱ میلیون لیتر برسد که در اصل با ۶.۱ درصد رشد مواجه بودیم.

در بخش روانکار ۷ درصد و در بخش روغن پایه ۱۲ درصد رشد داشته ایم. بعد از هر پروژه توسعه ای دوران تثبیت تولید و رسیدن با بالاترین سطح بهره‌وری را انجام می دهیم. این شرکت در صنعت تولید روانکارها جز ۳۰ شرکت برتر جهان است. هزار تن از محصولات الدوره بغداد را صادر کردیم. ماه قبل افزایش ظرفیت داشته ایم و ۵۰ درصد به ظرفیت شوشتر اضافه کرده ایم و در حال حاضر در مدار است.محصول برتر نوآور ایرانی برای محصولات بهران اوج را اخذ کرده ایم. آخرین افزایش نرخ شرکت در مهرماه سال ۹۹ بوده و مابقی رشد فروش از محل فروش محصول و صادرات بوده است.

وی افزود: اقدامات مهم انجام شده در شرکت، ارائه روغن موتور ویژه هواپیماهای سبک و فوق سبک با نام بهران اوج، صادرات محصولات با ارزش افزوده بیشتر مانند TDAE به بازار مهم کره جنوبی، رشد ۶/۸۶ درصدی صادرات پارافین و شروع صادرات به بازارهای جدید اکراین و افغانستان، افزایش ۷۲۵ درصدی صادرات محصولات نهائی و رسیدن به صادرات بیش از ۸۰۰۰ تن این گروه از محصولات، صادرات روغن پایه به سوریه پاکستان افغانستان و کنیا است.


بیشتر بخوانید:



عزیزی در خصوص صادرات شرکت گفت: سال گذشته از ۷۷ میلیون دلار به ۸۱ میلیون دلار رسیده ایم و در سال ۱۴۰۰ به صد میلیون دلار خواهیم رسید.در خصوص افزایش نرخ نیز پیگیری ها انجام شده و مدارک ومستندات ارسال شده، و به دنبال مصوبه افزایش قیمت هستیم.
مدیرعامل نفت بهران گفت: افزایش سرمایه برای طرح ها و پروژه های آتی خصوصا در بخش پالایشگاه که توسعه ظرفیت ۴۰ میلیون لیتری خواهیم داشت، در دستور قرار می گیرد. همچنین گزارش افزایش سرمایه را تهیه کرده و در مجمع مربوطه در این خصوص تصمیم گیری می‌شود. مطالعه مقاله "تصمیمات مجمع" را پیشنهاد می کنیم.

در انتهای این مراسم سود نقدی ۱۱۵ تومانی به ازای هر سهم تصویب شد.

کد خبر 434544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =