۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
استراتژی "لشکر"در پیش بگیرید

استراتژی لشکر 100 درصد مولد است به عبارتی در مجمع ها شرکت کرده و بیشتر به جای معامله سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

سید امید موسوی، مدیرعامل شرکت تحلیلگر امید در گفت‌وگو با صدای بورس:
یکی از استراتژی‌های بازار منفی "لشکر" نام دارد مدت زمان زیادی است که اجرا می شود. می‌توان گفت تمرکز بر تعداد سهام پرتفوی بهتر از متمرکز بودن بر ارزش آن است، باید لشکری ساخت که پول ساز باشد، یعنی سهمی را که خریداری می‌کنیم سربازی است که بعد از سال مالی به اندازه 25 درصد از پول خرید خود را سود می‌دهد.
البته چند نکته وجود دارد خود سربازها امکان افزایش قیمت دارند، نکته دیگر مزیت و افزایش سود نسبت به سپرده بانکی است و حتی اگر تورم هم محاسبه کنیم باز هم شرکتی که سهام آن خریداری شده سودآوری دارد.
اگر دارایی در لشکر خود اندوخته‌ایم که درآمد دلاری و با تورم هم رشد درآمد دارند و خود دارایی هم افزایش قیمت دارد، در این استراتژی تمرکز بیشتر بر تعداد سربازهاست.
همیشه در معاملات می‌فروشیم تا کمی در قیمت پایین تر بخریم که تعداد سهام افزایش پیدا کند، وقتی که تعداد مهم باشد بازار منفی جذابیت پیدا می‌کند یعنی در این بازار تعداد بیشتری خرید انجام می‌دهیم اما وقتی بازار مثبت باشد سربازها یا سهم‌ها گران هستند و صرفه ندارد.
استراتژی لشکر نشانگر خرید سهم شرکتی است که بخش خوبی از سود را تقسیم می‌کنند. باید تعداد زیادی از سهم‌های آن را بخریم، هرچه منفی‌تر خوش قیمت‌تر؛ این استراتژی بسیار خوبی است که در بلند مدت تورم را می‌گیرد و آرامش ایجاد می‌کند.
استراتژی لشکر 100 درصد مولد است به عبارتی در مجمع ها شرکت کرده و بیشتر به جای معامله سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

کد خبر 434515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =