دولت نباید سهامداران زیان‌دیده را میان آسمان و زمین رها کند/  ضرورت اجرای دستورالعمل رفع گره معاملاتی

جبران خسارت سهامداران زیان دیده در بازار سرمایه می تواند از طریق تشکیل صندوق جبران خسارت اتفاق بیفتد اما مشکل اصلی این است که ارزش ذاتی حجم بالایی از سهام کمتر از قیمت تابلوست.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ مسئولیت دولت جدید در قبال سهامداران زیان‌دیده موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. البته نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که در هیچ جای دنیا فردی بدون شناخت وارد بازار سرمایه نخواهد شد زیرا به طور قطع زیان خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


احسان مرادی،کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه موضوع دامنه نوسان معضلی است که در شرایط کنونی بورس با آن دست و پنجه نرم می‌کند،گفت: متاسفانه ارزش ذاتی حجم بسیار زیادی از سهام در بازار سرمایه بسیار پایین‌تر از قیمت تابلوست و به نظر من برای حل این مشکل، اجرای دستورالعمل رفع گره معاملاتی باید به کار گرفته شود تا خریدار و فروشنده حاضر به انجام معامله شوند تا بازار سرمایه به تدریج به تعادل برسد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بیش از ۵۰ میلیون نفر به واسطه سهام عدالت در بازار سرمایه حضور دارند،گفت: توجه ویژه رئیس جمهور به سهامداران زیان‌دیده در قالب تشکیل صندوق جبران خسارات برای سهامداران خرد بورس مهم است اما در هیچ جای دنیا یک فرد بدون شناخت کافی وارد بازار سرمایه نخواهد شد زیرا به طور قطع زیان خواهد کرد.

مرادی تصریح‌کرد: اگر من تخصص بازار ملک و یا خودرو را نداشته باشم و وارد این بازار شوم و ضرر کنم تمام مسئولیت این زیان بر عهده خود من است و کسی نباید پاسخگو باشد اما نباید این موضوع مهم را فراموش کنیم که جبران زیان سهامداران خرد در بورس که به دعوت دولت دوازدهم وارد این بازار شدند باید در برنامه های دولت سیزدهم باشد و صندوق جبران خسارت باید در راستای اجرای همین سیاست تشکیل شود.

انتهای‌پیام/

کد خبر 434485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =