سید ابراهیم رئیسی هشتمین  رئیس جمهوری ایران شد

سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی متولد ۱۳۳۹ مشهد، دارای دکترای فقه و مبانی از دانشگاه شهید مطهری است.

با اعلام نتایج نهایی شمارش آرا، سید ابراهیم رئیسی با بیشترین آرا به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران بر صندلی ریاست قوه مجریه تکیه زد.
در نظر سنجی‌های انتخاباتی، رقیب اصلی وی، عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی عنوان می‌شد که البته با تفاوت عرصه را واگذار کرد.
رئیسی اولین کاندیدایی بود که بازدید از تالار بورس را در بین برنامه‌های تبلیغاتی خود قرار داد و سوء مدیریت در بورس را مشکل اصلی بازار سرمایه عنوان کرد.
وی گفت: در بازار سرمایه سوء مدیریت داشتیم، دولت نباید کسری بودجه خود را از بورس حل کند، بورس نیاز به نظارت دارد.
رئیسی در جای دیگر عنوان کرده بود: باید یک بیمه فعالی برای سهامداران خرد ایجاد شود تا به آنها اطمینان دهد که اگر دچار خسارت شدند آن خسارت جبران می‌شود.
رئیس جمهور منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: اگر صندوق تثبیت و صندوق توسعه کمک کنند می‌توان جلوی ضرر سهامداران خرد از نوسانات را گرفت.
رئیس جمهور فعلی البته گفته بود: بورس جای جبران کسری بودجه دولت نیست. تضمین خسارت مردم در بورس هم با صندوق توسعه و صندوق تثبیت و هم با صندوق جبران خسارت قابل تامین است.
رئیسی درباره خصوصی سازی هم گفته بود: خصوصی سازی برای اقتصاد ما ضروری است، دولت متصدی خوبی نیست و این مسئله در ابلاغیه اصل ۴۴ نیز دیده شده به همین دلیل اقتصاد باید به بخش خصوصی واگذار شود، نه به دستگاه‌های عمومی.
وی از مسکن با عنوان پیشران اقتصادی هم یاد کرده بود و در جایی گفته بود: ما در کنار اجرا و تکمیل طرح‌های پیشین همچون مسکن مهر، طرح جدیدی را برای مسکن شروع خواهیم کرد.
رئیسی درباره اشتغال هم اظهار نظرکرده بود. " ایجاد 4 میلیون شغل در 4 سال، وعده انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی است.
وی گفته بود: مدیری که انتخاب می‌کنم سه شرط اساسی خواهد داشت؛ مردمی بودن، ضد فساد بودن و روحیه انقلابی داشتن.
سید ابراهیم رئیسی کیست؟
سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی متولد ۱۳۳۹ مشهد، دارای دکترای فقه و مبانی از دانشگاه شهید مطهری است.
ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه دارای تحصیلات حوزوی، دانشگاهی، سوابق علمی، تالیفات و آثار، سوابق اجرایی و مسئولیت‌های نظارتی مختلف است. از جمله سوابق اجرایی هشتمین رئیس جمهوری کشور می توان به دادستانی استان همدان، دادستان تهران، رئیس قوه قضائیه و تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد.
امروز سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران انتخاب شد و 45 روز دیگر بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زده است، برنامه های اقتصای، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی وی در تمامی رسانه ها ثبت شده است و باید دید با توجه به شرایط بین المللی و کسری بودجه‌ای که دست به گریبان کشور است، وعده های انتخاباتی ریاست جمهوری فعلی چگونه محقق خواهد شد.

کد خبر 434444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    به امید بهبود شرایط در کشور