بهترین "مشاور سرمایه گذاری" کیست؟ ۵ مشاور سرمایه گذاری در بورس

به دلیل مسائل متعدد افرادی که تمایل دارند در بازار سرمایه‌گذاری نمایند دوست دارند که به صورت غیر مستقیم وارد این کار شوند. این تمایل احتمالات فراوانی دارد نظیر نداشتن زمان کافی، عدم تخصص و مهارت، مقدار و میزان ریسکی که هر فرد توانایی پذیرفتنش را دارد و ... که همگی باعث می‌شود تا پای مشاور سرمایه‌ گذاری به وسط بیاید.

مشاور سرمایه گذاری چه فردی است؟

بازار بورس به دلیل این‌که یکی از بازارهای مهم و تخصصی برای سرمایه‌گذاری افراد است، اغلب در سراسر دنیا برای همه سرمایه‌گذاران جذاب به نظر می‌رسد. اما به خاطر این‌که خیلی‌ها این توانایی را ندارند تا به صورت مستقیم خودشان وارد معامله بشوند، و همین طور برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های فراوانی که احتمال دارد پیش آید، ترجیح می‌دهند از فردی استفاده بکنند که از سوی بازار بورس و اوراق بهادار کشور دارای مجوز صلاحیت برای حضور و فعالیت در بازار باشد.

البته بعضی از شرکت‌ها هم در این زمینه وجود دارند که افراد می‌توانند برای مشاوره به آن‌ها مراجعه کرده و درخواست کمک و مشاوره برای انجام معامله نمایند. اغلب این شرکت‌ها در بازار دارای مجوز رسمی هستند. به این دلیل که بدون داشتن مجوز این کار غیر قانونی به حساب می‌آید. عمده فعالیت این شرکت‌ها در سبدگردانی خلاصه می‌شود. اگر هنوز نمی دانید سبدگردانی چیست می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

همان طور که اطلاع دارید این‌که چه سهامی را در پرتفوی خود داشته باشید تا هم ریسک کمتری را به جان بخرید و هم بازده سود بیشتری نصیبتان شود، نیازمند دانش و تخصص بسیار زیادی است.

مشاور سرمایه گذاری در اصل کارش همین است. اگر دوست دارید که سبدتان دارای عملکرد به نسبت خوبی باشد، در صورتی که خودتان از سازوکار بازار سرمایه هیچ اطلاعی ندارید، پیشنهاد ما این است تا به یک مرکز معتبر و با تجربه مراجعه نموده و از متخصصان این امر کمک بگیرید. به این خاطر که همه افراد این توانایی را دارند که در بازار به فعالیت بپردازند، عده‌ای به عنوان مشاور از سوی بازار این مجوز را گرفتند که بتوانند به عنوان مشاور در بازار خدمت رسانی کنند.

مشاور سرمایه گذاری چه فردی است

همه افراد این توانایی را دارند تا برای مشاوره به سمت این شرکت‌ها بروند. مشاور سرمایه گذاری به کمک ارائه تحلیل‌های کاربردی، سرمایه‌گذار را در انتخاب سهم خوب و مناسب مشورت می‌دهد. به همین خاطر است که شیوه گزارش‌دهی افراد در هر شرکتی احتمال دارد متفاوت از شرکت دیگری باشد.

شرکت‌های مشاوره برای سرمایه‌گذاری این اجازه را ندارند که بتوانند سودی را برای شخص سرمایه‌گذار تضمین کنند. به همین خاطر شما باید با علمی که نسبت به عملکرد این افراد دارید، به این شرکت‌های مشاوره برای سرمایه‌گذاری تکیه کنید. البته برای این‌که شرکتی در این امر بتواند مجوز فعالیت دریافت نماید، باید مراحل بسیار سخت‌گیرانه‌ای را طی کند تا بتواند به عنوان مشاور سرمایه گذاری فعالیت داشته باشد.

این ضوابط و مقررات سخت باعث شده است که اکثر سبدگردان‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

آیا مشاور سرمایه گذاری سیگنال خرید یا فروش هم ارائه می‌ نماید؟

ممکن است بعضی از مشاوران این کار را برای اعضای ویژه انجام بدهند. اما به هر حال عده‌ای هم هستند که این کار را موقت و ناشی از رانت می‌دانند و سعی دارند تا به صورت روشمند و علمی به کمک تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام را بررسی کنند و به سرمایه‌گذار معرفی نمایند.

مشاور سرمایه گذاری حرفه‌ ای در بازار بورس چه کمکی می‌کند؟

همان طور که قطعاً اطلاع دارید بازار بورس یکی از بازارهای رقابتی و پر از ریسک است. به همین خاطر کسب سود در این بازار می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد و در طرف دیگر با یک اشتباه بزرگ کل سرمایه خود را از دست بدهید. بنا بر همین دلایل است که پیشنهاد می‌شود برای این کار حتماً از یک مشاور حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید، تا دچار اشتباه نشوید.

این بازار یک بازار سراسر رقابتی و غیر قابل پیش‌بینی است و برای یک نابلد می‌تواند بسیار سخت و شکننده باشد. افراد حرفه‌ای در این بازار توانایی این را دارند تا بتوانند از ضرر و زیان‌های شما جلوگیری کنند و با یک روند معقولانه سرمایه‌تان را در برابر سیل حوادث مصون نگه‌دارند تا کمترین ریسک و بیشترین بازدهی شامل حالتان شود.

مشاور سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار کیست؟

طیف وسیعی که در بازار حضور دارند، ابزارهای آنالیز و تشخیص روند سهم را بلد نیستند. این افراد به دلیل این‌که بدون دانش و کسب مهارت و تنها برای طلب یک سود هنگفت یکباره در بازار کد بورس دریافت کردند، متحمل ضرر و زیان‌های وسیعی شدند که همه به خاطر این بود که از تحلیل سهم برخوردار نبودند و دانشی در این زمینه نداشتند.

هرچند احتمال این وجود دارد که حتی با دانش و تسلط بر ابزارهای مطالعاتی سهم دچار ضرر شود اما می‌توان این ضرر را جلوگیری کرد و حتی با دانش و تخصص می‌شود این ضرر را تا حدودی جبران نمود. پس ضرورت مشاوره در این امر بسیار بالا است.

مشاوران یا مشاور سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار افرادی هستند که این توانایی را دارند به کمک دانش و تخصص و همین طور دوره‌هایی که در این بازار گذرانده‌اند، سرمایه شما را به سوی کسب درآمد پیش ببرند. این سرمایه می‌تواند با ورود به بازار و بر طبق الگوهای مالی موجود در دست افراد متخصص رشد کند و برای شما سود به ارمغان بیاورد.

وظایف و کارکرد های مراکز مشاوره بورسی چیست؟

اغلب شرکت‌های بزرگ برای این‌که بتوانند سرمایه خودشان را به نوعی تنظیم نمایند و برای شرکت سودآوری داشته باشند، به سراغ همین مؤسسات مشاوره و افراد زبده می‌روند. البته ذکر این نکته هم بد نیست که بیان شود، عده‌ای از این مؤسسات به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند و در کمین سرقت اطلاعات مالی و سرمایه‌گذاری شما نشسته‌اند.

مشاور سرمایه گذاری حرفه‌ ای

اما به هر جهت به دلیل قواعد سخت‌گیرانه سازمان بورس تعداد این مؤسسات بسیار کم است و اغلب هم در سایه فعالیت می‌کنند. به طور کلی کار کرد عمده مشاور سرمایه گذاری در زمینه هدایت نمودن سرمایه‌گذار به سوی یک مسیر هموار و درست برای سرمایه‌گذاری است.

مشخصات یک مشاور سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار چیست؟

همان‌طور که بارها در این مقاله اشاره کردیم کار اصلی مشاور سرمایه گذاری در بازار این است که بتواند پتانسیل‌های بازار را شناسایی کند، شرایط اقتصادی کشور را درک کند و در نهایت با دانش و تخصصی که در بازار کسب کرده است به این الگو برسد که بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در بازار چیست و الگوهای مناسب برای این‌که سرمایه افراد را تحلیل نماید کدام موارد هستند. در ادامه این بخش به برخی از ویژگی‌های مهم این افراد می‌پردازیم که عبارت‌اند از:

• اطلاعات مورد نیاز درباره بازار و جریان‌ های محتمل پیش‌ رو را دارد

یک فرد مشاور باید این توانایی را داشته باشد تا بتواند در شرایطی که هیچ کس نمی‌داند بازار قرار است به چه سمت و سویی برود، یک تحلیل مناسب و به روز از شرایط بازار داشته باشد و بداند که قرار است عملکرد بازار چگونه باشد. در غیر این صورت چه فرقی بین مشاور سرمایه‌ گذاری بازار و یک فرد عادی وجود دارد؟ پس فردی را انتخاب کنید که بسیار به جزئیات و اخباری که رد و بدل می‌شود اهمیت می‌دهد و برای هر چیزی تحلیلی دارد.

• به هیچ وجه به طور قاطع صحبت نمی‌ کند

همه می‌دانیم که مشخصه اصلی بازار عدم قطعیت آن است. در واقع هیچ کس نمی‌تواند به طور دقیق روند بازار را شناسایی کند و طبق آن نظر بدهد چه سرمایه‌ای باید به چه سمتی سوق داده شود. به همین خاطر است که عمده مشاوران در این باره همیشه از احتمالات صحبت می‌کنند.

• به کمک ابزار های آنالیز و تحلیل تکنیکال و بنیادی صحبت می‌کند

در اصل مهم‌ترین تمایز میان مشاوران و افراد عادی همین موضوع است که آنها برای تحلیل بازار از ابزارهای خاصی مانند تحلیل تکنیکال و انواع تحلیل بنیادی استفاده می‌کنند.

• اختیار تصمیم‌ گیری نهایی را به شما می‌دهد

اصل کار مشاور سرمایه گذاری این است که تمامی اطلاعات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار می‌دهد و تصمیم نهایی را به او می‌سپارد که کدام یک را بر دیگری ترجیح دهد؛ بنابراین اگر دوست دارید که سبدتان دارای عملکرد خوبی باشد، پیشنهاد ما به شما این است تا برای مشاوره در سرمایه گذاری به یک مرکز معتبر مراجعه کنید و از مشاوران در این امر کمک بگیرید.

و در آخر ...

همان طور که بیان شد، بازار بورس می‌تواند برای سرمایه گذاری افراد از جمله بازارهای مهم و تخصصی باشد، بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که توانایی این را ندارید به صورت مستقیم وارد معامله شوید یا اینکه ترجیح می‌دهید برای جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی، از فردی متخصص و باتجربه استفاده نمایید، بهتر است به سراغ مشاوران سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار بروید و از آنها کمک و راهنمایی بگیرید.

به یاد داشته باشید که مشاور سرمایه گذاری در واقع فردی است که دارای مجوز صلاحیت از سوی بازار بورس و اوراق بهادار کشور بوده و می‌تواند در زمینه هدایت نمودن سرمایه گذار به سمت یک مسیر درست و هموار برای سرمایه گذاری به او کمک زیادی نماید.

کد خبر 434391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =