نرخ طلا با احیای برجام هم نزول نخواهد کرد/ رشد اونس جهانی طلا ادامه دارد

یک کارشناس بازار طلا با اشاره به اینکه حتی با فرض احیای برجام نباید منتظر کاهش قیمت طلا باشیم،گفت: نمودارهای پیش‌بینی اونس جهانی طلا هم روند صعودی را نشان می‌دهند.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ با توجه به اینکه تنها کمتر از ۲۴ ساعت به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است پیش‌بینی بازار داخلی و خارجی طلا اهمیت ویژه‌ای دارد.

ابراهیم محمدولی،کارشناس بازار طلا با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نرخ انواع طلا در بازار روند ثابتی را طی می‌کند،گفت: اگر فرض کنیم که برجام هم احیا شود باز هم شاهد صعود نرخ طلا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نگاه بازار طلا در داخل به مذاکرات وین است، افزود: هر اتفاق مثبتی در مذاکرات وین رخ دهد روی ثبات قیمت طلا در داخل کشور موثر خواهد بود اما نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که روند قیمتی اونس جهانی طلا همچنان صعودی است و به نظرم تا پایان سال جاری میلادی استمرار داشته باشد.


بیشتر بخوانید:اختیار خرید و فروش در سهم چیست؟


محمدولی افزود: قیمت اونس جهانی طلا به مقاومت رسیده و اگر این مقاومت را رد کند به طور قطع نرخ جهانی طلا روند صعودی طولانی خواهد داشت.

این کارشناس بازار طلا تصریح‌ کرد: تجربه نشان داده است که در دوره‌های گذشته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، نرخ طلا حدود ۳۰ تا ۴۰ افزایش قیمت داشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا همچنان در نقاط مختلف دنیا قربانی می‌گیرد و تعداد واکسن در جهان هم به اندازه کافی نیست به نظر می‌رسد کشورهای مختلف دنیا برای جبران خسارت‌های وارد شده بر اقتصاد خود نیاز به ذخیره بیشتر طلا دارند که این موضوع نرخ اونس جهانی طلا را افزایش خواهد داد.

محمدولی پیش‌بینی‌ کرد: با در نظر گرفتن نرخ تعادلی ۲۴ هزار تومان برای هر دلار، افزایش قیمت سکه تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای‌پیام/

کد خبر 434330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    این کارشناس فکر میکنم رفیق همون ۲۵ اغتصادون باشن که بورس رو به خاک سیاه نشوندن