گره کور بازار سرمایه باز می‌شود؟

بازدید رئیس جمهور احتمالی آینده از بورس اقدام مثبتی است و نشان می‌دهد بازار سرمایه در کنار بازار پول قرار گرفته و در اقتصاد توجه بیشتری به بورس خواهد شد.

صدای بورس - مروارید اسلامی؛ امروز بازار سرمایه همزمان با حضور ناگهانی آیت ا... رئیسی در شرکت بورس اوراق بهادار رشدی ۴ هزار واحدی را تجربه کرد هرچند این صعود ادامه دار نبود.

سعید ذوالفقاری، مدیرعامل شرکت کارگزاری مهراقتصاد با اشاره حضور ناگهانی سید ابراهیم رئیسی از گفت: بازدید رئیس جمهور احتمالی آینده آیت‌ا... رئیسی از بورس به شکل نمادین اقدام مثبتی است از این نظر که نشان می‌دهد کم‌کم بازار سرمایه در کنار بازار پول قرار گرفته و در اقتصاد توجه بیشتری به بورس خواهد شد.

گره کور بازار سرمایه باز می‌شود؟


بیشتر بخوانید:
واکنش شاخص بورس به بازدید رئیسی از تالار/ اعتماد به بازار سرمایه باز خواهد گشت؟
رئیسی از بورس بازدید کرد


وی با تصریح اینکه البته آنچه در بلندمدت اهمیت دارد چگونگی برخورد با اقتصاد و بورس است، افزود: توصیه ما به رئیس‌جمهور آینده برای رهایی از مشکلات فعلی بورس به دور از هیاهو و جوسازی‌های کاذب این است که حل مشکلات را به اقتصاد بسپارند.

وی در تبیین موضوع گفت: حذف هرگونه رانت انرژی و انحصار از صنایع و به دنبال آن حذف قیمت‌گذاری دستوری و آزاد شدن واردات یکی از مهمترین موضوعات قابل توجه است

مشخص شدن تکلیف نرخ بهره و پایان ۴۰ سال پرداخت سود بانکی معاف از مالیات به سپرده‌های چند صد میلیاردی دیگر موردی بود که ذوالفقاری به آن اشاره کرد و ادامه داد: برای مثال بهتر است به جای اینکه بانک ها سالی چند صد هزار میلیارد تومان پول به عنوان سود سپرده خلق کنند که خود عامل تورم است به سپرده های بالای ۱۰ میلیارد تومان سودی در حد ۱۰ درصد تعلق بگیرد تا نقدینگی به تولید برگردد و این سودهای کاغذی معاف از مالیات از بین برود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری مهراقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصلاح ساختارها و قوانین حاضر بورس و معاملات هم باید لحاظ شود و آزادسازی دامنه نوسان و حذف حجم مبنا و افزایش سهام شناور شرکت‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد: در صورت تحقق این موارد بورس به‌راحتی تحلیل محور شده و دیگر نیازی به حمایت و دخالت هیچ نهادی ندارد.

کد خبر 434267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =