۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
دلار پایین آمد

نگرانی‌ها از روند واکسیناسیون باعث تقویت ارزش ارزهای امن مقابل دلار شد.

به گزارش صدای بورس، عملکرد نه چندان درخشان دلار در سال ۲۰۲۱، برخی از بانک های مرکزی را در سراسر جهان به واکنش واداشته است تا بدین ترتیب اجازه تقویت بیش از حد آن ها مقابل دلار داده نشود.

در چین، برخی از منابع خبری گزارش داده اند بانک مرکزی این کشور با هدف تضعیف عمدی یوان مقابل دلار به بانک ها دستور داده است تا نسبت دلار از سپرده های خود را بالا ببرند. چینی ها نگران اند تقویت بیش از حد یوان مقابل دلار باعث کاهش رقابت پذیری محصولان چینی مقابل همتایان آمریکایی آن ها در بازارهای جهانی شود.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۱۰.۰۲۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۹۸ یوان چین اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

رئیسی از بورس بازدید کرد


شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۴۵۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۱ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۴۱۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۲ دلار رسید.

کد خبر 434251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =