سه گانه اصلاح  اقتصادی

اصلاح دولت، مبارزه با فساد، ناکارآمدی و تبعیض، حمایت از خانواده‌ها  و اقشار محروم، جهش تولید و تقویت کسب و کار سه بخش اصلی در دولت من است.

به گزارش صدای بورس؛ سید ابراهیم رئیسی در آخرین مناظره تلویزیونی نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با موضوع «دغدغه‌های مردم» افزود: دغدغه های مردم بسیار است و ما در نشست‌های کارشناسی و نشست‌هایی که با مردم داشتیم به ویژه در دستگاه قضا و دورانی که در آستان مقدس رضوی بودم، از نزدیک در جریان خواسته‌ها و مشکلات مردم قرار دارم.

وی ادامه داد:‌ به دلیل ارتباط با مردم برای مهمترین دغدغه‌ها، راهکار داریم و اگر رأی مردم به بنده تعلق بگیرد، برنامه اقتصادی را در سه بخش در نظر گرفته‌ایم.

رئیسی توضیح داد: اصلاح دولت، مبارزه با فساد، ناکارآمدی و تبعیض، حمایت از خانواده‌ها و اقشار محروم، جهش تولید و تقویت کسب و کارسه بخش اصلی است که به آنها پرداخته خواهد شد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: یکی از مشکلات مردم، مساله فساد است. ما در دستگاه قضایی با مفسدان برخورد کردیم اما برخورد با فساد و بسترهای فسادزا در دولت باید باشد.

وی اضافه کرد:‌ حتما افرادی که آلوده باشند یا کسانی که زمینه رانت و فساد داشته باشند، جایی در دولت ندارند و حتما باید سامانه جامع اطلاعات اقتصادی ایجاد کرد که همه داده‌های اقتصادی را بتواند رصد کند.

اصلاح در نظام بانکی یکی از ضرورت های کشور است

رئیسی ادامه داد: از برنامه‌های دیگر، سامانه شفافیت است که همه قراردادها، عملکرد شرکت‌ها و مدیران دولتی را در سامانه ای‌ پشت ویترین قرار دهد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در آستان قدس رضوی، ۳۵ تا۴۰ شرکت را پشت ویترین قرار دادیم؛ این موضوع باعث جلب اعتماد مردم می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه شفافیت باعث افزایش اعتماد عمومی می شود، افزود:‌در ابتدای ورود به قو قضاییه یکی از مسائلی که مردم و رسانه‌ها و نمایندگان مجلس مطرح کردند، موضوع حساب در اختیار رئیس قوه قضاییه بود.

رئیسی گفت: تمام تلاشمان را کردیم تا به مردم گزارش بدهیم تا مردم بدانند منبع درآمد و هزینه این حساب کجاست؟ ما به مردم گزارش دادیم و این مساله باعث شد تا بگو مگوها تمام شود.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر موضوع شفافیت افزود: اگر شفافیت اجرا شود، یقین داشته باشید که زمین خواری، قاچاق کالا و مساله فرارهای مالیاتی و بسیاری از این فسادها کنترل می‌شود.

وی اظهارداشت: موضوع دیگر تحول ساختاری و در تحول در نظام بانکی است. متاسفانه امروز بانک‌ها یکی از موانع تولید هستند و این موضوع باید با قدرت حل شود. رئیسی اضافه کرد: معوقات بانکی می‌تواند صورت نگیرد و بخش مهمی از معوقات بانکی را دنبال کردیم ولی اصلاح در نظام بانکی یکی از ضرورت‌های کشور است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ اصلاح نظام مالیاتی باید اصلاح شود. دموکراسی زاید و فسادزا در سازمان مالیاتی با ایجاد سامانه هوشمند حل شود. وی با تاکید بر واقعی شدن مالیات افزود: واحدهای تولیدی باید کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد داشته باشند البته این میزان کاهش باید با شیب ملایم انجام شود.
رئیسی اظهارداشت: فساد اداری قابل قبول نیست؛ بسیاری از ادارات ما در تراز نظام اسلامی نیستند و باید بسترهای فساد حل و فسادزدایی شود.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من به همه کارکنان دولت در همه بخش‌ها احترام می گذارم اما نظام اداری باید اصلاح شود. وی ادامه داد: ضابطه‌های دست و پا گیر باید حذف شود همچنین بسیاری از نظارت‌های پیشینی باید به نظارت‌های پسینی تبدیل شود.بسیاری از مجوزها کار تولید را با مشکل مواجه می کند؛ مجوز لازم است اما در یک حدی باید باشد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره حمایت از خانواده ها و اقشار محروم گفت: اولین موضوع، کنترل گرانی و گران‌سازی است.

رئیسی گفت:‌ تورم قابل قبول نیست؛ قیمت گوشت پنج برابر، قیمت خودرو هشت برابر، مسکن هفت برابر است؛ این وضعیت را مردم چطور تحمل کنند؟ حتما باید اقدامات دولت منجر به تورم نیم و تک رقمی حرکت کند. وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که باید انجام شود، مدیریت بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی است. واقعا رفع وابستگی کالاهای اساسی و سفره مردم به نرخ ارز ضروری است و در واقع باید نوعی خودکفایی در سفره مردم انجام شود و این موضوع کاملا قابل انجام است و امکانات و زمینه‌های آن نیز موجود است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: افزایش نظارت و مقابله با انحرافات بازار باید انجام شود البته این به معنای دخالت در بازار نیست ولی نظارت‌ها باید افزایش یابد.
رئیسی با تاکید بر تامین حداقل معاش مردم به ویژه اقشار ضعیف اظهارداشت: ارائه کارت اعتباری خرید برای سه دهک پایین جامعه اقدامی است که می تواند صورت گیرد.

وی اقدام دیگر جهش تولید و تقویت کسب و کار اعلام کرد و افزود: اکنون بیش از پنج میلیون بیکار و شبه بیکار داریم یعنی کسانی که از کار ناامید شده‌اند و ایجاد چهار میلیون شغل در چهار سال، دست یافتنی است و در این راه باید برای فعالیت‌های غیرمولد جذابیت‌زدایی و برای فعالیت‌های مولد و هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید جذابیت ایجاد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 434111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =