آینده روشن در انتظار بورس/ نباید منتظر رشد غیرمنطقی بازار سرمایه باشیم

اگر قرار است برنامه جامع مالیاتی و یا برنامه‌ای برای نرخ بهره‌های مالکانه داشته باشیم باید بازار سرمایه را در تصمیم گیری ها لحاظ و آثار آن را بر بورس بررسی کنیم.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ گزارش‌های مالی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه نشان از روند مثبت بورس در آینده نه‌چندان دور دارد اما نباید شاهد رشد غیرمنطقی دیگری در بازار سرمایه باشیم.

محمدابراهیم پورزرندی،کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بنده به تداوم روند مثبت بورس امیدوار هستم،گفت: در شرایط کنونی اوضاع بازار روبه رشد است و گزارش‌هایی که شرکت‌های حاضر در بورس ارائه می‌دهند نشان‌دهنده این واقعیت است که شرایط شرکت‌ها روبه‌رشد و بهبود است.

وی افزود: گفتگوهای وین نشان از این واقعیت دارد که شرایط و امکانات شرکت‌های فعال در بورس بسیار عالی است. شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ عملیاتی، رو به بهبود هستند که به طور قطع با عملکرد مثبت این شرکت‌ها شاهد رشد بازارسرمایه خواهیم بود ولی نباید انتظار رشد غیر منطقی از بورس را داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح‌کرد:دولت آینده نباید به بازار سرمایه نگاه پوپولیستی داشته باشد و باید به بورس اینطور نگاه کند که بخش مهمی از اقتصاد کشور است. حتی با یک بررسی عمیق‌تر از بازار سرمایه متوجه می شویم که وضعیت این بازار در قیاس با بازار پول هم به لحاظ تاثیرپذیری از اقتصاد بیشتر است و باید به عنوان یک واقعیت از اقتصاد بپذیریم که جمعیتی بیش از ۵۰ میلیون سهامدار در بازار سرمایه کشور حضور دارند.

پورزرندی افزود: ضریب نفوذ بالای بازار سرمایه در بین آحاد مردم باید در تصمیم گیری‌ها، برنامه‌ریزی ها و تمام استراتژی‌های اقتصادی کشور در نظر گرفته شود.

وی اضافه‌کرد: باید به بازار سرمایه به جای توجه شکلی توجه جدی شود. اگر قرار بر این است که یک برنامه جامع مالیاتی در کشور اجرا و یک قیمت گذاری داشته باشیم و برنامه‌ای برای نرخ بهره‌های مالکانه داشته باشیم باید بازار سرمایه را در تصمیم گیرها از قبل لحاظ کرده و آثار آن بر بورس را به صورت جدی بررسی کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: صورت‌های مالی شرکت‌ها در کدال موجود است و بسیاری از شرکت‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا، صورت‌های مالی مثبت داشته و در اکثر مواقع افزایش بودجه داشته‌اند. حتی در همین ایام که شاهد برگزاری مجامع شرکت‌ها بودیم خیلی از شرکت‌ها بین سهامداران خود سود تقسیم کردند که وقوع این اتفاق نشان‌دهنده شرایط مثبت و مناسب برای بازار سرمایه است.

کد خبر 434103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =