صعود بازارهای مالی در آینده نزدیک / بازار سرمایه اهرم پوشش تورم

با توجه به احتمال نزدیکی سیاست های دولت و حاکمیت، انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی به مراتب راحت تر از ٨ سال گذشته است.

صدای بورس- مژده ابراهیمی؛ هفته آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار و تب و تاب این ریسک بر بازار سرمایه فروکش خواهد کرد، در این بین و درصورت نگاه درست رییس جمهور آینده، بازارسرمایه می تواند محل مناسبی برای پوشش تورم باشد.

میثم درخشنده، نایب رییس هیات مدیره گروه مالی توسعه تعاون در گفت و گو با صدای بورس گفت: به نظر می رسد صحنه انتخابات شفاف است و همان گونه که دیدیم از روز اعلام تایید صلاحیت ها بازارسرمایه شروع به صعود کرد.

وی افزود: انتهای هفته آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و احتمال عرضه بیشتر سهام در سه شنبه و چهارشنبه وجود دارد.

نایب رییس هیات مدیره گروه مالی توسعه تعاون بیان کرد: شانس کمی است که در صورت تهییج قهرکنندگان با صندوق رای در هفته منتهی به انتخابات با تشویق آنان به حضور پای صندوق رای، انتخابات به دور دوم کشیده شود و یا چیزی غیر از تصور عمومی در همان دور اول رقم بخورد.د

درخشنده تصریح کرد: برخلاف ۱۲ سال گذشته، انتخاباتی آرام با نتیجه قابل پیش بینی در انتظار خواهد بود و سرمایه گذاران از هم اکنون با بررسی سیاست های اقتصادی فرد منتخب احتمالی می توانند جهت گیری مناسب داشته باشند که به نظرم پس از حدود یک سال و با اجرای سیاست های انبساطی در کنار سرکوب قیمت ها، آثار تورمی اقدامات نمایان خواهد شد و تمامی بازارها شروع به صعود خواهند کرد که در این بین بازارسرمایه می تواند محل مناسبی برای پوشش تورم باشد.

وی عنوان کرد: این نکته حائز اهمیت است که با توجه به احتمال نزدیکی سیاست های دولت و حاکمیت، انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی به مراتب راحت تر از ٨ سال گذشته است و در صورت اقدام به انجام آن، با سرعت بیشتری به سرانجام خواهد رسید و طعم خوش آن را مردم حس خواهند کرد.

نایب رییس هیات مدیره گروه مالی توسعه تعاون گفت: از منظر سیاست خارجه هم با عنایت به روی کار آمدن دموکرات ها در ایالات متحده امریکا، سایه جنگ احتمالی از سر منطقه دور شده و دستیابی به توافق جامع می تواند نزدیک باشد که البته این به نظر حاکمیت و کیفیت و کمیت مذاکره احتمالی بستگی دارد؛ به نظر می رسد با توجه به دیدگاه های سیاسی و اقتصادی دولت احتمالی به سمت توافق نخواهیم رفت و گشایش کوچکی که منجر به فروش حداقلی نفت برایمان شود محتمل تر است.

کد خبر 434069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =