رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است

رضایی گفت: رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است هرگاه مشکلی برای دولت پیش بیاید دست در جیب مردم می‌کند.

به گزارش صدای بورس، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است هرگاه مشکلی برای دولت پیش بیاید دست در جیب مردم می‌کند.

محسن رضایی روز شنبه در نخستین مناظره تلویزیونی با بیان اینکه فرآیند بودجه ریزی کشور با مشکلات ساختاری متعدد روبروست و یکی از این مشکلات تدوین بودجه دارای مشکلات کسری است، با در دست گرفتن یک قطعه اسکناس هزار تومانی، گفت: هشت سال پیش در همین مکان در مقابل آن کلید بی‌خاصیت این هزار تومانی را نشان دادم و گفتم اگر اوضاع به این صورت ادامه پیدا کند پول ملی ما سقوط می‌کند. امروز به جیب‌هایتان، به یارانه‌ها، به حقوق کارگران، کشاورزان و درآمد مردم بازاری نگاه کنید امروز چه وضعی در زندگی مردم داریم و چرا به آن رسیدیم و چرا اینگونه شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که چرا امروز مردم باید در زباله‌گردی و نان قرضی و مشکلات دیگر دست و پنجه نرم کنند، گفت: وقتی مطالعه می‌کنیم می‌بینیم رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است هرگاه مشکلی برای دولت پیش بیاید دست در جیب مردم می‌کند.

وی خطاب به یکی دیگر از نامزدها گفت: از اقدامات بانک مرکزی آقای همتی و دوستانشان چه بلایی بر سر کسری بودجه به وجود آورده‌اند و تا مشکلی پیش می آید دست در جیب مردم می‌کنند و کسر بودجه را اینگونه جبران می کنند. اینطور می‌خواهید پول ملی ارزش پیدا کند؟

رضایی خاطرنشان کرد: دولت راه‌های غیرقانونی برای کسری بودجه در پیش گرفت، نرخ سود بانکی را کاهش داد، نرخ ارز را به قدری تعیین کرد که پول‌ها به سمت بازار بورس رفت به سمت بالا رفت و مردم را در زمین آسمان رها کردند و آیا این شیوه بودجه کشور است و بودجه کشور را باید با دست کردن در جیب مردم تامین کنند آیا زندگی مردم باید از زندگی دولت جدا باشد.

چرا باید قطار انقلاب هر روز کوچکتر شده باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کار را یکی از خطاهای اساسی عنوان کرد و گفت: چرا باید قطار انقلاب روز به روز کوچکتر شده باشد که پشت این اقتدار عظیم ملی امروز این قطار انقلاب به یک اسکوتر تبدیل شده است.

رضایی در بخش دوم اظهارات خود خطاب به همتی گفت: شما منبع برای سلطان‌سازی در فولاد و شکر دارید. اما منبع برای مستضعفین و محرومان ندارید؟ چطور رانتخوارها را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین مالی کردید اما به محرومان کشور یارانه با همان قیمت واقعی ۴۵ هزار تومانی که الان ۴۵۰ هزار تومان هست را ندارید.

وی ادامه داد: این واقعاً برای شما جای تاسف دارد که در دوران شما وضعیت اقتصاد به جایی رسیده که نرخ دلار از ۸۰۰۰ تومان به ۲۱۵۰۰ تومان رسید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر ایشان اقتصاددان بود چرا نتوانست تشخیص دهد اقتصاد چگونه است.سیاست پولی که ایشان در پیش گرفت بسیار غلط بود و فاجعه بزرگی در نقدینگی کشور به وجود آورد و اگر امسال نتوانیم جلویش را بگیریم خطرهای زیادی از حیث فوق تورمی کشور را تهدید می‌کند.

سرباز نظام هستم/رجزخوانی ما پاسخ به تهدید گروگانگیری آمریکاست

رضایی در پاسخ به اظهارات همتی درباره گروگان گیری گفت: من سرباز نظام هستم، در خصوص گروگان‌گیری که پیش از این مطرح بود، وقتی آمریکا ایران را تهدید می کند، پاسخ ما نیز همین گروگان‌گیری است. آنها می‌گویند گروگان‌ها را می‌کشیم و ما در مقابل برای آنها رجز می‌خوانیم و به دهن آمریکا می‌زنیم و به شکلی که جنبه انسانی ما نیز حفظ شود.

وی با بیان این که برای اداره اقتصادی کشور برنامه جدیدی دارم، گفت: این اقتصاد از خانوارها تا به اقتصاد ملی می‌رسد؛ اولاً یارانه ۴۵۰ هزار تومانی با محاسبات دقیق و منابع اتلاف منابع از دست رفته و صرفه‌جویی در ۴ میلیارد دلار، ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۴ هزار یارانه‌ای که به طبقه بالا داده می‌شود به دست می‌آید .

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ مسئله اقتصاد از بسیج همه مردم از اهل تسنن، بانوان، جوانان تشکیل می شود. من اقتصاد را بزرگ می‌کنم که همه اقوام و استان‌های مرزنشین و همه اقشار وارد اقتصاد شوند. در آن موقع تنها منابع یارانه و مالیات را بهبود می‌دهیم، که جهش در اقتصاد اتفاق می افتد.

رضایی گفت: امیدوارم مردم این فرمان را در اختیار ما قرار دهند که ایران همانطور که در دفاع مقدس و امنیت ملی بزرگ و عظیم است در دیگر وجوه نیز برتر شود.

دولت را در دست بگیرم همتی را ممنوع الخروج می‌کنم/ به زور اسلحه دانشگاه نرفتم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش سوم مناظره در پاسخ به اظهارات همتی گفت: اینکه جناب آقای همتی رجزخوانی نظامی و جنگ ایران را نمی‌داند یک مسئله است و اینکه از دشمنان ملت ایران دلسوزی می‌کند عیب بسیار بزرگی است. اتفاقاً در سه سالی که ایشان در بانک مرکزی بود کاملاً با تحریم‌های آمریکایی همراهی کرده و در اولین فرصت اگر دولت را به دست بگیرم ایشان و تعداد دیگری را در دولت آقای روحانی ممنوع‌الخروج کرده و به دادگاه می‌سپارم و در آنجا ثابت می کنم دست‌های خیانت‌کاری که در این دولت چه آسیب هایی به مردم زده اند، چگونه بوده و همه اسناد را دارم.

وی با بیان اینکه من با زور اسلحه به دانشگاه اقتصاد نرفتم، ادامه داد: مدرک من را دکتر عارف که از دوستان ایشان هستند، امضا کرده‌اند اما در ارتباط با برنامه‌هایی که دارم یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را حتماً پرداخت خواهم کرد.

رضایی یادآورشد: کسب و کارهای خانگی و نهضت خانه سازی ایرانیان را برنامه‌ریزی کردم و جدی می‌گیرم. از بانوان عزیز تمام قد در اداره کشور بهره می‌برم و با مشورت مراجع بزرگوار قم دو نفر از بانوان را در هیئت دولت خواهم داشت و در امور دیگر هم بانوان خواهند بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اهل تسنن، جوانان و اقلیت‌ها و ظرفیت‌های خالی دیگر خارج از جهش بزرگ تولید باقی مانده اند را هم استفاده می‌کنم و برنامه اقتصادی طراحی کردم که به فضل پروردگار، به ایران بزرگ اقتصادی در کنار ایران بزرگ سیاسی دفاعی که امروز داریم، منجر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص برنامه های اقتصادی خود گفت: موضوع دیگری که به آن توجه می شود، پیشران‌های اقتصادی است. هرکدام که فعال شود ۳۰۰ و یا ۴۰۰ صنعت را به دنبال خود میکشد. نهضت مسکن سازی، انرژی و جهانگردی و دیگر امورات، هر کدام از این پیشران‌ها فعال شود واگن‌های بسیاری در صنایع را به جلو می‌کشاند البته این فعالیت ها به این مربوط است که حکمرانی تغییر کند.

رضایی اظهار کرد: در این راستا از اصل ۱۲۷ استفاده کرده و اقتصاد متمرکز که موجب فساد و افزایش هزینه شده از مرکز به دیگر استان‌ها و شوراها واگذار می‌شود،مردم در هر استانی سپرده و درآمدهای خودشان را سرمایه گذاری خواهند کرد و مدیران محلی که در شوراهای شهر و استان ها هستند اختیاراتشان افزایش پیدا می کند.

وی گفت: از طرفی در تمام استان‌ها اقوام نقش در اداره کشور خواهند داشت و در اداره استان‌های از خودشان استفاده خواهد شد، تغییر حکمرانی بسیار مهم است و مبارزه با فساد باید از آغاز آن باشد.

دولت روحانی اقتصاد را شرطی کرد

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نیمه دوم مناظره در پاسخ به سوالی درخصوص فرایند خصوصی سازی در کشور و اینکه آیا باور دارید فرایند خصوصی سازی در ایران ناموفق بوده است و دلیل این موفق نبودن چیست و چه برنامه‌ای برای اصلاح آن دارید، گفت: دلیل شکست مسئله خصوصی سازی در این دولت این بود که دولت آقای روحانی که متاسفانه سیاه‌ترین دولت‌های ۴۰ سال اخیر انقلاب بوده است، نه تنها قفل‌های بیرونی را باز نکرد بلکه درهای درونی اقتصاد را با شرطی کردن اقتصاد بست .

به گزارش ایرنا، وی افزود: متوسط رشد اقتصادی در این دولت صفر درصد، متوسط تورم ۲۴ درصد، متوسط رشد سرمایه ناخالص منهای ۵۲ درصد بوده است. در ۵۰ سال اخیر برای اولین بار رشد استهلاک سرمایه از سرمایه گذاری پیشی گرفته است یعنی اقتصاد در این دهه که آن را دهه فرصت های از دست رفته نامیده‌ام اقتصاد به جای اینکه جلو برود عقب آمد و کیک اقتصاد کوچک‌تر شد. اما در سه سال اخیر در دولت آقای روحانی و آقای همتی که نماینده آقای روحانی هستند تورم تجمعی ۱۱۰ درصد بوده است اما افزایش حقوق کارگران ۶۰ درصد و حقوق کارمندان ۴۵ درصد بوده است.

رضایی با طرح این سوال که در این شرایط خصوصی‌سازی چگونه می‌توانست ‌شکل بگیرد، گفت: بزرگترین اشتباه این بود که به اهلیت توجه نکردند افرادی می‌آمدند کارخانه‌های دولتی را می‌خریدند و سرمایه ملتی را تصاحب می‌کردند که اهلیت نداشتند.

وی با اشاره به شکل و مدل خصوصی سازی در کشور روسیه گفت: آیین‌نامه تحویل کارخانجات در روسیه ۱۰۰ صفحه است و هر فرد مورد پرسش و تحقیق قرار می‌گیرد تا کارآمدی وی ارزیابی شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: الان کارخانه‌ها در برخی از شهرهای کشور مانند آذربایجان ،اراک، اردبیل فروخته می شود و خریدار زمین و تجهیزات را فروخته است. آقای همتی می‌گوید در جریان نبودم و کاره ای نبودم ، شما دارید جاخالی می دهید شما که امروز به عنوان نماینده آقای روحانی اینجا هستید، افتضاح کرده‌اید و خون شهدا را پایمال کرده اید باید به ملت پاسخگو باشید.

کد خبر 433888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =