کیک اقتصاد را  عادلانه توزیع می‌کنم

صادقانه‌تر است بگویم وضعیت اقتصادی ایران در شرایط فعلی طوری است که اغلب وعده‌های رنگارنگ و جذابی که بقیه نامزدها می‌دهند امکان تحقق ندارد.

به گزارش صدای بورس، «عبدالناصر همتی» در پاسخ به این سوال که شما چه برنامه‌ای برای بازگشت مالی بدهکاران بانکی دارید، اظهار داشت: مردم خیلی از شماها، اینجا نماینده ندارید به حق هم معترض این موضوع هستید.

وی افزود: اعتراضات را می خواهید با قهر از صندوق نشان دهید؟ من فکر می کنم اعتراض موثرتر این است که با رای‌تان فضا را تغییر دهید. ما می توانیم با رای یک نه بزرگ به تهدید علیه جمهوریت بگوییم. راستش من خیلی فکر کردم که اینجا چه وعده‌ای بدهم. دیدم صادقانه‌تر است به شما بگویم وضعیت اقتصادی ایران در شرایط فعلی طوری است که اغلب وعده‌های رنگارنگ و جذابی که بقیه نامزدها می‌دهند امکان تحقق ندارد.

وی با بیان اینکه من بر خلاف دوستانی که الان روبروی شما هستند اقتصاد می‌دانم، گفت: اقتصاددان هستم و از جزییات وضعیت کشور خبر دارم. سابقه مدیریت اجرایی دارم. ما منابع لازم را برای این وعده‌ها نداریم. دوست ندارم برایتان به دروغ بگویم و برای رای آوردن از شما متوسل به دروغ شوم. این دوستان هیچکدام از تولید ثروت حرف نمی ‌زنند و عملا از توزیع فقر می‌گویند.

همتی عنوان کرد: هم کیک اقتصاد را بزرگ می‌کنم هم کیک را عادلانه توزیع می‌کنم و ما به اصلاحات اقتصادی نیاز داریم. وضعیت جیب شما مردم می‌تواند خیلی بهتر باشد. جناب آقای رضایی به جای اینکه بانک مرکزی را مقصر بدانید بگویید چگونه می‌خواستند با گروگان گرفتن برای کشور درآمد ارزی بیاورند. خود آقای رضایی شما ما را برای رای آوردن FATF، ما را ۶ ماه معطل کردید. خودتان ما را در مجمع معطل کردید برای FATF حتی مقام معظم رهبری مجدد طرح را به مجمع ارجاع دادند و مهمترین بحث برای ما بود اما آقای رضایی تصمیم می‌گرفتند.

جواب نامزدهای پوششی را نمی‌دهم

همتی در بخش دوم اولین مناظره انتخاباتی و در پاسخ به صحبت سایر نامزدهای انتخاباتی گفت: من در مقابل پنج کاندیدا هستم به ریاست آقای رئیسی و به صورت پوششی ایشان را پوشش می‌دهند، اگر دوستان پوششی بخواهند من جواب آنها را بدهم باید باید قسم بخورند که تا آخر رقابت‌های انتخاباتی باقی می مانند، اگر قسم نخورند من جواب آنها را نمی‌دهم و پاسخ آقای رئیسی می‌دهم.

وی ادامه داد: اینکه نمی شود سه نفر بیایند و به همتی حمله کنند. من دفاع خواهم کرد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به جلیلی گفت: جناب آقای جلیلی من در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتم شما اقتصاد و تجارت نمی‌فهمید درست است یا نه؟ شما ابتدایی ترین مسائل تجاری و فنی را بلد نیستید. چرا برای مردم ایران تصمیم می‌گیرید؟

وی افزود: خسته نشدید از این همه بیانیه دادن و بیانیه خواندن؟ ۲۰ سال است که بیانیه می‌خوانید پدر کشور را درآوردید. آقای جلیلی مشکل ما همین چیزهاست چرا همه را گردن بانک مرکزی می‌اندازید؟

همتی ادامه داد: آقای جلیلی ورودی ارز بانک مرکزی متوسط ۲۰ سال گذشته سالانه ۴۵میلیارد دلار بوده است. در دو سال گذشته متوسط ۹ میلیارد دلار شده است.

وی گفت: راننده تاکسی پنج میلیون تومان درآمد داشته باشد وقتی یک میلیون تومان شود یا باید خانواده خود را رها کند یا باید قیمت را پنج برابر کند.

نامزد انتخابات گفت: به جای اینکه قیمت دلار ۵۵ هزار تومان الان ۲۲ هزار تومان است. آقای جلیلی شما در این چند سال در زمین ترامپ بازی کردید و پدر مردم را درآوردید.

وی اظهارداشت: من به عنوان رییس بانک مرکزی نگفتم FATF هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. من مسوول بازار بودم التهاب در بازار ایجاد شده بود و بیایم به مردم بگویم FATF در لیست سیاه به همت آقای جلیلی و محسن رضایی و دوستانشان در مجمع رفت و من جواب بدهم.

همتی افزود: من به خاطر مردم دفاع می‌کنم و خواستم بیشتر از این قیمت ارز افزایش نیابد، مردم از بالارفتن قیمت ارز ضرر می‌کنند.

دهان من را باز نکنید

وی خطاب به زاکانی گفت: خواهش می‌کنم از پوششی بودن دربیایید. یعنی چه این همه متهم می کنید شما اصلا اقتصاد نمی‌دانید. دو کلاس اقتصاد خواندید. مدرک هم که معلوم است چطور مدرک گرفتید دهان من را باز نکنید که این چیزها را بگویم می خواهم محترمانه صحبت کنم.

نامزد انتخابات خطاب به محسن رضایی نیز گفت: شما می فرمایید که می‌خواهم گروگان‌های آمریکایی را بگیرم و فلان کنم، جناب آقای ضایی شما می‌گویید من اقتصاد دان هستم، من که می‌دانم چطور اقتصاد خواندید، من که نحوه اخذ مدرک شما را خبر دارم. استادان را مجبور می‌کردید به دفتر شما بیایند و از شما امتحان بگیرند. درخواست می‌کردید که وارد گروه دانشکده اقتصاد شوید با اکثریت قاطع رد شد.

وی افزود: آقای رضایی خواهش می‌کنیم چیزهایی را نگویید که من مجبور شوم بعضی مطالب را بگویم.

همتی خطاب به رئیسی گفت: من احترام ویژه‌ای به ایشان قائل هستم ولی روند را می‌بینم که نامزدها ایشان را پوشش می‌دهند.

وی افزود: جناب آقای رئیسی من از شما سوال می‌کنیم، به جای سفرهای استانی و دادن وام به کارخانه‌ها به زندان‌ها سر می‌زدید و این وظیفه بخش اجرایی است این وام‌ها نیز معلوم نیست که آخر چه شد.

به گزارش ایرنا نامزد انتخابات بیان کرد: شما ۴۰ سال در قوه قضائیه بودید من خواهش می‌کنم مشکلات قوه قضائیه را حل کنید و بعد به قوه مجریه بیایید.

وی افزود: شما خودتان معیشت مردم را با رای مثبت به فیلترینگ اینستاگرام تهدید کردید الان نمایندگان شما اینجا من را تهدید می‌کنند.

کد خبر 433883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =