درخشان‌ترین هفته معاملاتی بورسی در سال ۱۴۰۰ / پیش بینی بازار سرمایه در هفته آینده

افزایش نرخ نفت به ۷۰ دلار و ۶ عامل دیگر درخشان‌ترین هفته معاملاتی بورسی ۱۴۰۰ را به ارمغان آورد.

به گزارش صدای بورس، محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با درخشان ترین هفته معاملاتی بازار سرمایه، اظهار کرد: در هفته اخیر بازار سرمایه به کف حمایتی جدیدی رسیده بود. ارزش معاملات و نوع معاملات شرکت‌ها و همچنین تعیین تکلیف کاندیدا های انتخابات، در هفته قبل‌تر و رشد خوب کامودیتی ها، قیمت جهانی مس، فولاد، افزایش نرخ نفت به ۷۰ دلار، تمام این عوامل، درخشان‌ترین هفته معاملاتی بورسی در سال ۱۴۰۰ را به ارمغان آورد.

بازار سرمایه نرمال است

کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند هفته اخیر بازار سرمایه تشریح کرد: در حال حاضر بازار سرمایه به یک حد نرمالی رسیده است و در هفته اخیر شاهد افزایش تعداد سهام مورد معامله در آن و ورود پول افراد حقیقی به بازار بودیم.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در این هفته در روز شنبه بازار سرمایه با ورود ۴۸۰ میلیارد تومان سرمایه از سوی حقیقی ها رو به رو شد اما در ۴ روز بعد هفته، شاهد خروج پول از بازار سرمایه بودیم که به طور کلی ۶۶۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد.


بیشتر بخوانید:
به توسعه بورس ایران خوشبینم/ بورس در ۵۰ ساله دوم خواهد درخشید

ضوابط ناظر بر تملک سهام شرکت تأمین سرمایه توسط بانک‌ها

۴ غلط در کارنامه عبدالناصر همتی


پیش بینی بازار سرمایه در هفته آینده

وی افزود: در هفته آینده اگر شاخص با توجه به جو مثبت پیش آمده بتواند از مقاومت پیش رو را رد شود و از سویی با تزریق پول از صندوق توسعه بازار به بازار سرمایه به سمت تقاضا می توان امید داشت که هفته نسبتا خوبی را با ازرش معاملات بالا مشاهده کرد.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، چه اخبار مهمی در طول هفته بر روی بازار سرمایه اثرگذار بوده، گفت: در این هفته رئیس بانک مرکزی تغییر کرد و از سویی دیگر با توجه به خبر ورود ۲۰۰ میلیون دلار منابع صندوق توسعه خوش بینی به روند بازار سرمایه وجود آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 433858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =