به توسعه بورس ایران خوشبینم/ بورس در ۵۰ ساله دوم خواهد درخشید

سال های آغازین تشکیل بازار سرمایه، غالبا برای ما به آموزش و فراگیری مقدمات و شیوه های اداره این بازار گذشت و امروز به پشتوانه این تجربه و عملکرد قابل قبول در استفاده از ابزارهای نوین، به توسعه بورس ایران خوشبینم.

علی نقی فرمانفرمایان چشم انداز آتی بورس در کشور را درخشان توصیف کرد و گفت: مراسم نکوداشت 50 سالگی بورس در میان موجی از امید و خوش بینی برگزار شد و  در پنجاه ساله دوم هم بورس حتما توسعه پیدا می کند و در کار خود خواهد درخشید .

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، علینقی فرمانفرمائیان افزود: سال های آغازین تشکیل بازار سرمایه، غالبا برای ما به آموزش و فراگیری مقدمات و شیوه های اداره این بازار گذشت و  امروز به پشتوانه این تجربه و عملکرد قابل قبول در استفاده از ابزارهای نوین، به توسعه بورس ایران خوشبینم.

به گفته این مدیر سابق بانک صنایع، زمانی بزرگترین دغدغه بازار سرمایه، اعتباربخشی به سهام بورسی و ایجاد اطمینان در سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری بود، اما در حال حاضر بخش اعظم این بنا ساخته شده و مسیر پیش رو مثبت و امیدبخش است.

این پیشکسوت بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که بیشتر، چه صنایعی امکان پیشرفت در بازار سرمایه کشور را دارند، اظهار داشت: ایران کشور بزرگی است که بسیاری از صنایع پایه را آغاز کرده است. بنابراین بازار سرمایه نیز در هر زمینه ای که بر اساس نیاز بازار گام بردارد، پیشرفت خواهد کرد.

فرمانفرمائیان افزود: همین الان هم بازار ایران بازار کوچکی نیست و در واقع کل بازارهای Near East (شرق نزدیک) تحت تاثیر کشور ماست؛ این است که مرکز اصلی بورس اینجاست و بازار سرمایه کشور نقش عمده ای در بازارهای منطقه دارد.

وی در پایان این گفتگو تاکید کرد: اگر تمام این پنجاه سال گذشته را دوران آموزشی بازار سرمایه در نظر بگیریم، حالا دیگر می توان گفت که از این پس، زمان کار اصلی و میوه چینی از این بازار فرارسیده است .

کد خبر 391086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =