تعمیرات اساسی در شرکت پالایش نفت تهران

واحد تقطیر جنوبی شرکت پالایش نفت تهران در بازه زمانی ۲۱ روز کاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تعمیرات اساسی می‌شود.

به گزارش صدای بورس، رئیس برنامه‌ریزی، کنترل و نگهداری تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت تهران با بیان این خبر گفت: در راستای پیشگیری از خرابی ها و افزایش دوره بهره برداری از تجهیزات و قابلیت کارکرد اطمینان آن‌ها، تعمیرات اساسی دوره ای واحدهای عملیاتی تقطیر در اتمسفریک، خلاء، گاز مایع و مراکس شماره یک از تاریخ ۲۰ خرداد ماه به مدت ۱۸ روز کاری و تعمیراتی بدون در نظر گرفتن زمان‌های عملیاتی با هدف بازرسی، اصلاح و بهبود جنبه های ایمنی همه دستگاه‌ها و تجهیزات شروع خواهد شد.

فیض آبادی در خصوص اقدامات مهم در این تعمیرات اساسی اظهار داشت: تعویض پکینگ ( Packing ) تعدادی از بسترهای برج های ۱۵۱ و ۱۰۲، تعویض ۵۰% بدنه و سقف کوره ۱۰۱که مسیر بحرانی این تعمیرات اساسی میباشد، تعویض تیوب نمونه در قسمت تشعشع و جابجایی کوره های ۱۰۱ و ۱۵۱ و ۱۰۲ تعویض ظرف V-۱۵۲، نوسازی مسیر آب کولینگ شمال و غرب واحد، نصب مبدل جدید E-۶۱۵ وتعمیر ۷۵ دستگاه مبدل حرارتی در واحد تقطیر و انجام تعداد ۲۰۰ دستورکار عملیاتی علاوه بر درخواست و دستور کارهای بازرسی فنی، زیر نظر مهندسین خدمات فنی و مهندسی و بهره برداری و تعمیرات از مهم ترین اقدامات در این تعمیرات اساسی است.

وی ادامه داد: کلیه نیروهای حاضر در تعمیرات اساسی دوره های آموزشی OSHA و معاینات دوره ای لازم را دیده و در جلسات T.B.M حضور خواهند داشت و به‌صورت ۲۴ ساعته در دو نوبت‌کاری ، تعمیرات اساسی پیش رو را انجام خواهند داد. با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور از نظر ویروس منحوس کرونا، تمام تلاش و کوشش بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی بوده و از حضور حداکثری در موقعیت های کاری تا حد امکان جلوگیری به عمل خواهد آمد.


بیشتر بخوانید:

کجا سرمایه گذاری کنیم؟/ سهم‌های بنیادی در اولویت


رئیس برنامه‌ریزی، کنترل و نگهداری تعمیرات اساسی شرکت پالایش نفت پیرامون ظرفیت پالایشی واحد های تحت تعمیرات اساسی تصریح کرد: این واحد های عملیاتی وظیفه پالایش ظرفیت ۱۲۵ هزار بشکه نفت خام را روزانه جهت ادامه فعالیت های پالایش واحدهای پایین دستی بر عهده دارند که محصولات آن شامل LPG، بنزین سبک و سنگین، نفتا، نفت سفید و دیزل، ته‌مانده اتمسفریک، خوراک واحد آیزوماکس، خوراک روغن سازی ها، وکیوم باتوم است.

به طور کلی مأموریت ما انجام ایمنی کارها به‌صورت کیفی و با دقت ، در زمان مقرر تعیین شده طبق بودجه مصوب انجام می‌شود.

فیض آبادی با بیان این که پالایشگاه نفت تهران قدمت ۵۰ ساله دارد، افزود: تعمیرات اساسی که در پالایشگاه‌های نفت از جمله پالایشگاه نفت تهران انجام می شود، در جهت تعمیرت پیشگیرانه است، به گونه ای که با افزایش ضریب ایمنی، خللی در فرآیند تولید آن‌ها ایجاد نشود.

وی هدف و فلسفه انجام تعمیرات اساسی را نگهداشت تجهیزات، تداوم تولید، جلوگیری از خرابی ها، افزایش عمر تجهیزات و کاهش ضریب خطرپذیری واحدهای پالایشگاه عنوان کرد.

تعمیرات اساسی واحد تقطیر شرکت پالایش نفت تهران پیش‌تر سه سال یک‌بار انجام می‌شد، هم اکنون به دلیل روزآمدی تجهیزات فنی و پالایشگاهی آن هر چهار سال یک‌بار انجام می شود.

کد خبر 433822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =