آخرین مواضع اقتصادی بورسی سعید جلیلی/ بازار سرمایه کوره سوزاندن مردم نیست

بازار سرمایه باید محلی باشد برای جذب مردم برای تولید نه یک‌کوره ای برای سوزاندن سرمایه مردم. بازار سرمایه باید مطمئن و پایدار باشد.

به گزارش صدای بورس، سعید جلیلی، کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در گفت‌و گوی ویژه خبری مواضع بورسی خود را به شرح زیر بیان کرد:

  1. تورم به این دلیل پیش می‌آید که پول بیشتر از کالا است.اگر صحبت از ارتقاء و جهش می‌کنیم برای این است که بتوانیم تولید بیشتر از پول باشد.
  2. توجه به بازار سرمایه به خاطر این است که تولید کالا بیشتر شود نه اینکه سفته‌بازی و سوداگری بیشتر شود و بازار اولیه به حاشیه برود.
  3. بازار سرمایه باید محلی باشد برای جذب مردم برای تولید نه یک‌کوره ای برای سوزاندن سرمایه مردم.
  4. بازار سرمایه باید مطمئن و پایدار باشد.
  5. گفته می‌شود نفت را نمی توان فروخت؛ اتفاقا این فرصتی می شود که به جای اینکه نفت خام بفروشید، آن را تبدیل به فرآورده کنید. عوض اینکه بشکه ای ۵۰ دلار بفروشید تا ۲ هزار دلار می‌تواند افزایش ارزآوری پیدا کند.
  6. اگر ۸ یا ۱۰ پتروپالایشگاه مثل ستاره خلیج‌فارس بسازید می‌توانید نفت خود را تبدیل به فرآورده کنید و فرآورده‌ها تبدیل به صنایع پایین دستی پتروشیمی کنید که منافع زیادی خواهد داشت و تحریم نمی‌تواند بر آن اثر کنند.
  7. به‌واسطه تامین مالی از طریق بورس، میتوان مردم را در این برنامه مشارکت داد تا سود قابل اطمینان در دراز مدت داشته باشند و بازار سرمایه نیز واقعی، پایدار و تضمین شده شود.
  8. یکی از مشکلاتی که برای بازار سرمایه پیش آمد به این دلیل بود که دو وزارتخانه از یک دولت در یک روز دو نگاه متفاوت داشتند و دو پالس متفاوت به بازار دادند.
  9. یک وقت هم می‌بینیم افرادی غیر مسئول مثلاً رییس دفتر [رئیس جمهور] می‌گویند شاخص باید به این عدد برسد، که نتیجه‌ این سوء مدیریت را دیدیم.
  10. اگر آمدید شورای ثبات را بین نهادهای مالی، یعنی بین بیمه مرکزی، بانک مرکزی و بازار سرمایه که بورس است ایجاد کردید مردم هم منتفع می شوند.

بیشتر بخوانید:


کد خبر 433818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =