۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
رنجی به نام عدم تعادل در بازار 

تعادل باید در تمام بازار ایجاد شود، صف فروش ها باید جمع شود، همکاران ما در سازمان بورس باید اقداماتی را نجام دهند تا بازار متعادل شود. 

روح الله حسینی مقدم، رئیس تامین سرمایه بانک ملت در گفت و گو با صدای بورس:

  • بازار را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

در تحلیل بازار امروز باید گفت، بازار امروز ما از یک عدم تعادل در درون خود رنج می برد، بخش قابل توجهی از سهم های بازار به لحاظ تعدادی، صف فروش هستند و امکان فروش سهم ها وجود ندارد. برخی سرمایه گذاران اعتقاد دارند باید کاهش قیمت تجربه شود تا اینکه سهم ها بتوانند به تعادل برسند.
تا این عدم تعادل برطرف نشود سهم های خوب و ارزشمند تحت فشار فروش قرار خواهند گرفت. بسیاری از سهم ها با وجود قیمت های خوب محصولاتشان در بازار جهانی، ثبت فروش خوب در بازارهای جهانی، تحلیل و چشم انداز سود آوری شرکت ها، باز عملا دریک روند فشار فروش هستند که نتیجه عدم تعادل است.
تعادل باید در تمام بازار ایجاد شود، صف فروش ها باید جمع شود، همکاران ما در سازمان بورس باید اقداماتی را نجام دهند تا بازار متعادل شود.

  • کدام صنایع را در بازار ایران پیشتاز می بینید؟

در این ارتباط خیلی دقیق نمی توانم اظهار نظر کنم اما به طور کلی صنایعی از رشد قیمت در بازار های جهانی و همچنین صنایعی که تاثیر کمتری از افزایش قیمت دلار و یا برعکس تاثیر بیشتری از کاهش قیمت دلار تاثیر می پذیرند، صنایعی است که در سال 1400 شرایط خوبی را خواهند داشت

  • توصیه شما برای سهامدارانی که ضرر کردند، چیست؟

آنچه که برای سرمایه گذاری مهم است، تعیین حد مشخص بازدهی مورد نظر است. در بازار سرمایه این بازدهی مورد نظر با پذیرش ریسک خود را تعدیل و تسهیل می کنند، استنباط من این است که اگر برای دید کوتاه مدت به این بازار نگاه می کردند باید این نگاه را تصحیح کنند.
در سال گذشته درست است یک دوره رشد خوب و یک دوره نزول سریع در بازار سرمایه داشتیم ، در مجموع عملکرد صندوق های با درآمد ثابت خوب بوده است و نگاه به صندوق ها نگاهی بلند مدت است کسانی پس انداز یا درآمد مازاد دارند می توانند این ابزار را به عنوان آیتمی برای سرمایه گذاری در نظر بگیرند. با توجه به تجربه 17 ساله بازار سرمایه ایران، نگاه بلند مدت تمامی ضررها را جبران می کند به شرط آنکه نگاه بلند مدت فعالانه به بازار باشد و بتوانیم از طریق صندوق های سرمایه گذاری مناسب بتوانیم حضور حرفه‌ای در بازار سرمایه داشته باشیم.

کد خبر 433808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =