عملکرد انفعالی بانک‌ها نسبت به بازار سرمایه/ مالیات بر سود بانکی بورس را رونق می‌دهد

با کاهش نرخ سود بین بانکی انتظار می‌رود بازار سرمایه با رونق روبرو شود اما بعضی از کارشناسان بر این موضوع اعتقاد دارند که عملکرد بانک‌ها نسبت به بازار سرمایه انفعالی و بیشتر جنبه سفته‌بازی دارد.

صدای بورس- احمدرضا صباغی؛ با کاهش نرخ سود بین بانکی نباید به تزریق پول به بازار سرمایه خوش‌بین بود زیرا بانک‌ها تمایلی به واریز نقدینگی به بازارهای شفافی همچون بورس ندارند.

محمدعلی احمدزاد اصل،کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینک کاهش نرخ سود بین بانکی آثار مثبتی بر بازار سرمایه دارد به شرطی که بانک‌ها نقدینگی را به بورس وارد کنند،گفت: بسیاری از بانک‌ها تمایل دارند نقدینگی را به حوزه‌های اقتصادی سفته‌بازانه همچون مسکن و خودرو وارد کنند تا سود بیشتری کسب کنند.

وی تصریح‌کرد: عملکرد بانک‌ها نسبت به بازار سرمایه انفعالی است و کاهش نرخ سود بین بانکی موجب ایجاد تورم در حوزه‌های اقتصادی سفته‌بازانه از مسکن گرفته تا خودرو خواهد شد.

احمدزاد اصل اضافه‌کرد: اگر قانون اخذ مالیات بر عایدی سرمایه اجرایی شود و جذابیت بازارهای سفته‌بازانه به شدت کاهش پیدا کند می‌توان به رشد و رونق بورس امیدوار بود.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه‌کرد: اگر انتخابات برگزار و توافق برجام هم احیا شود می‌توان به قرارگرفتن نرخ دلار بین ۲۰ تا ۲۳ هزارتومان تا پایان سال جاری امیدوار بود که در صورت تحقق این موضوع بازار سرمایه حداقل تا شاخص یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صعود خواهد کرد که این میزان صعود حدود ۴۰ درصد است.

کد خبر 433739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =