۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
دلار بالا رفت

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم در جهان افزایش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس، واکسیناسیون در جهان کماکان رو به پیشرفت است اما میزان واکسیناسیون در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوتی جدی دارد.

 صندوق بین المللی پول در گزارشی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۹.۵ درصد از جمعیت جهان در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند، پیش بینی خود از متوسط رشد اقتصادی امسال جهان را ۶ درصد اعلام کرد و از کشورهای جهان خواست با افزایش بودجه واکسیناسیون، به هدف واکسینه شدن ۴۰ درصد مردم جهان تا پایان امسال دست پیدا کنند. تحقق چنین هدفی نیازمند چیزی در حدود ۵۰ میلیارد دلار بودجه است. 

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۳۹۸ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۷ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)


بیشتر بخوانید:

پیشروان هفته کدام صنایع هستند؟


ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۷۰ درصد افزایش به ۱۱۰.۱۳۹ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۰۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۷۵ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۴۱۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۸ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۴ دلار رسید.

کد خبر 433584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =