کجا سرمایه گذاری کنیم؟/ سهم‌های بنیادی در اولویت

از همان ابتدا که رشد بازار سرمایه شروع شد به سرمایه‌گذاران هشدار دادیم که حداقل دانشی نسبت به کاری که می‌خواهند انجام دهند داشته باشند.

از همان ابتدا که رشد بازار سرمایه شروع شد به سرمایه‌گذاران هشدار دادیم که حداقل دانشی نسبت به کاری که می‌خواهند انجام دهند داشته باشند. متأسفانه افرادی که در بورس متضرر شدند، عجله کردند و وارد بازار رمزارزها شدند و در آنجا هم با زیان مواجه شدند و این موضوع نشان می‌دهد بسیاری از آنان الفبای فعالیت مالی را بلد نیستند.

مهمترین نکته برای سرمایه‌گذاری این است که دانشی نسبت به بازاری که می‌خواهند در آن سرمایه‌گذاری کنند، داشته باشند.
توصیه به سهامدارانی که در بورس متضرر شدند و قصد ورود به بازار رمزارزها را دارند این است که نسبت به این بازار دانش خود را بالا ببرند و آموزش ببینند و در ابتدا با سرمایه کم وارد آن شوند زیرا ریسک این بازار چندبرابر بازاری مانند بورس است که محدودیت‌های خاص خود را دارد.
در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری، بازار سرمایه است؛ بازاری که بعد از این همه افت و اصلاح حتی با فرض چشم‌انداز کاهش دلار، P/E شرکت‌های بزرگ و سودآوری آنها رو به رشد است. بازار رمزارزها حتی در کشورهایی که صاحب اقتصاد هستند مانند آمریکا، چین و... محدودیت دارد و بالا و پایین خواهد شد. قطعا بازاری که با توییت ایلان ماسک دچار نوسان می‌شود، باثبات نیست و باید با ماهیت بازار رمزارزها آشنا بود. در شرایط فعلی در بازار سرمایه با قیمت‌های فعلی بسیاری از شرکت‌ها توجیه‌پذیر هستند، مانند گروه پتروشیمی، سنگ‌آهن، فلزات و... که برای افرادی که برای اولین بار می‌خواهند سرمایه‌گذاری و تجربه‌ای کسب کنند، مناسب است. بازار سرمایه به دلیل محدودیت‌ها، درصد نوسان، حجم مبنا و... که دارد کم‌ریسک‌تر است، سهم‌های بنیادی قطعا ارزش خرید دارند، سودآوری شرکت‌های بنیادی خوب است و نسبت به بازاری که درصد نوسان ندارد، ریسک کمتری دارد.

  • سعید ذوالفقاری - مدیرعامل کارگزاری مهراقتصاد
کد خبر 433561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =