چگونه در صف خرید اول باشیم + نحوه اولویت بندی

در بازار هرج‌ و مرج این روزهای بازار بورس، همه در جست و جوی خرید سهام‌هایی هستند که با تحلیل‌های بسیار درست قرار است نقشه بازار را نحوی سبز رنگ نمایند. جهت رسیدن به جایگاه‌های مناسب و عالی می‌بایستی از روش‌های مناسب و خوب نیز برای کسب این نتایج بهره‌برداری نمایید. اما سوال اصلی این است که چگونه در صف خرید اول باشیم؟

ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به این موضوع بپردازیم که چگونه در صف خرید اول باشیم؟ و همچنین به انواع گوناگون دلایل این موضوع از سایر جنبه‌ها بپردازیم.

چگونه در صف خرید اول باشیم؟

برای آن که بشود در صف‌های خرید بخشی از نفرات نخست باشیم، نیاز است که با بعضی از اصطلاحات و مفاهیم بازار آشنا بشویم. نخست بیایید از نفر اول این صف‌های خرید صحبت نماییم. به صورت کلی نفر نخست صف خرید چه فاکتورهایی دارد؟ چگونه می‌تواند نفر نخست صف باشد؟ آموزش چگونه در صف خرید اول باشیم چیست؟

نفر نخست در صف‌های خرید، هیچ‌گونه تفاوتی با ما ندارد، تنها تلاش و خطاهای زیادتری کرده، از کارگزاری‌های زیادتری استفاده می‌کند و یک اینترنت پرسرعت‌تر به نسبت تمامی ما دارد. جهت آشنایی بیشتر با اصطلاحات بورس مطالعه مقاله "اصطلاحات بورس به زبان ساده" را پیشنهاد می کنیم.

در ادامه به این‌که چگونه در صف خرید رتبه اول باشیم و تمام ویژگی‌های نفر اول در صف‌های خرید می‌پردازیم و آموزش‌های لازم جهت این‌که بدانید به چه شکل در صف خرید اول باشید را به شما آموزش می‌دهیم . اگر شما نیز مدتی باشد که در بازار بورس و اوراق بهادار تهران فعالیت داشته باشید، حتماً متوجه این نکته می‌شوید که بعضی اوقات با خرید عرضه‌های اولیه در بازار بورس می‌توانید سودهای وسیع‌تری نسبت به سایر معامله‌گران بازار در اختیار داشته باشید.

ترفند خرید عرضه اولیه در روز دوم

اگر بخواهیم ساده و در یک جمله بگوییم، هیچ‌گونه ترفندی در این کار نیست، بلکه تنها اشخاص گوناگون از ابزارهای متفاوت جهت خریدهای خودشان بهره‌برداری میکنند.

چگونه در صف خرید رتبه اول باشیم

چرا صف فروش ایجاد می شود؟

علل گوناگونی برای تشکیل صف فروش در بازار وجود دارد. از میان این علل می‌شود به جو روانی و هیجانی بازار یا پیرامون سهم، اخبار درز کرده از سهم، ضرردهی و زیان سهم و دیگر علل و دلایل گوناگون آن اشاره نمود. در این رابطه مطالعه مقاله "رفتارشناسی بازار بورس" می تواند مفید باشد.

هر کدام از این علل این توانایی را دارند تا باعث بشوند سهامداران به این تحلیل کلی برسند که هر چه زودتر سهامشان را به نوعی بفروشند تا سودشان را حفظ نمایند و ضرر به نسبت کمتری ببینند و هم اینکه چگونه در صف خرید رتبه اول باشیم. خیلی از اشخاص تمایل دارند تا در صف فروش یا خرید نفر نخست باشند تا در بازار بورس و اوراق بهادار تهران به سود زیاتری از سایرین دست پیدا کنند.

به طور حتم شخصی که به این نتیجه می رسد خیلی زود روند نزولی سهمی که خریده شروع می‌شود دوست دارد تا هر چه زودتر سهامش را بفروشد تا در نتیجه سود سهام بیشتری هم از بازار بدست آورد. برای همین جهت است که اغلب افراد می‌خواهند تا در صف فروش در بیشتر مواقع جزء نخستین نفرات باشند. ولی آیا به واقع می‌توان جزء نفرات نخست صف فروش بود؟

آموزش چگونه در صف خرید اول باشیم؟ 

برای این که در صف‌های فروش جزء نفرات نخست باشید شما چند راه گوناگون پیش روی خود دارید:

خیلی‌ها دوست دارند تا به شکل دستی سفارش‌هایشان را ثبت نمایند. اگر تمایل دارید از این روش بهره‌برداری کنید پس می‌بایستی بدانید که چند دقیقه پیش از شروع ثبت سفارش‌ها، قیمت سهامتان را مشخص کنید و چند ثاینه پیش از این که ثبت سفارش‌ها شروع گردد آن را بفرستید تا ثبت شود. از ثبت شدن سفارشتان به طور کامل مطمئن گردید.

چندین پیش نویس متعدد از سفارش‌های خود تهیه کنید و همه را هم ارسال نمایید. همین طور قیمت خود را در پایین‌ترین اندازه‌ای که دارد قرار بدهید. به طور مثال اگر ساعت شروع ثبت معاملات 8:30 است شما از ساعت 8:29:30 به ارسال سفارش‌های خودتان اقدام کنید.البته این مورد برای هنگامی است که شما تمایل دارید در روز قبل تصمیم خودتان را گرفته باشید که برای فردا اقدام به فروش سهم نمایید و اگر در طول روز دوست داشته باشید که این کار را انجام نمایید زیاد تفاوتی ندارد و نیازی هم نیست که به ثانیه‌ها زیاد توجه نمایید.

شلوغ نبودن کارگزاری اهمیت بسیاری دارد و اغلب مواقع تلاش کنید تا برای این کارها از کارگزاری سریع و خلوت‌تر استفاده کنید. تلاش کنید در دو یا چندین کارگزاری مختلف ثبت نام کنید تا در این مواقع بتوانید امورتان را راحت کنید. در مقاله "بهترین کارگزاری بورس ایران" لیستی از بهترین کارگزاری های بورس را بیان کرده ایم.

نکته: روش دستی بسیاری از مواقع نمی‌تواند که نیازتان را برای نفر نخست بودن در صف فروش بازار بورس تأمین نماید.

آموزش چگونه در صف خرید اول باشیم

شما این توانایی را دارید تا از ربات‌های رایگان یا پولی برای تسهیل در امور خرید و فروشتان استفاده کنید. حتماً در زمان خرید یا دانلود این دست از ربات‌ها می‌بایستی تا از اعتبار فروشنده اطمینان حاصل کنید. کار کردن با این قبیل از ربات‌ها اغلب مواقع بسیار راحت‌تر است و شما این توانایی را دارید تا انواع سفارش‌های خرید و فروشتان را با آن‌ها به راحتی انجام بدهید. به این خاطر که بعضی از این دست ربات‌ها برنامه‌هایی جهت کلاهبرداری از پرتفوی شما تدارک می‌بینند.

سرور بورس؟

کامپیوترها دارای سرعتی بسیار محدود هستند و همین منجر می‌گردد تا ثبت سفارش خرید یا فروشتان چندان هم که باید سریع نباشد. اگر تمایل دارید تا در صف خرید یا صف فروش جزء نفرات نخست بازار باشید و سود زیادتری هم در بازار بورس به دست آورید می‌بایستی از سرعت بیشتری در اینترنت برخوردار باشید.

اگر فکر میکنید که عده از سهامداران به صورت اتفاقی جزء نفرات نخست صف‌های خرید یا فروش در بازار بورس و اوراق بهادار هستند می‌بایستی بدانید که دارید اشتباه فکر می‌کنید. در ثبت سفارش‌ها حتی میلی ثانیه نیز تأثیرگذار و مهم هستند و جهت این امر است که سرورهای سریع و قدرتمندی وجود دارد که به آن‌ها سرور بورس اطلاق می‌شود و کارهای معاملاتی سهامداران را به سرعتی باورنکردنی (البته گاهی اوقات دلسرد کننده) انجام می دهند.

سرور بورس از راه وصل نمودن شما به اینترنتی قدرتمند و سریع، کار ثبت سفارش خرید و فروشتان را با شتابی بالا انجام می‌دهد. سرور بازار بورس در اصل همان کامپیوتر و سیستم شخصیتان است که به اینترنتی پرسرعت و نامحدود وصل گشته است.

خرید سرور های بورس

سرورهای مجازی بازار بورس را می‌شود خریداری نمود و با سرعت‌های بسیار زیادی، در صف‌های خرید و فروش جزء نفرات نخست بود. شرکت‌های بسیار زیادی وجود دارند که این دست از سرورها را منتشر می‌کنند و شما نیز این توانایی را دارید تا آن‌ها را تهیه نمایید و با موبایل و کامپیوتر خودتان در صف های خرید و فروش نفر نخست باشید. (شما با اتصال به این سرورها به شتاب بسیار زیادی دسترسی پیدا می‌کنید). 

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد فهمیدید که چگونه در صف خرید اول باشیم و بتوانیم خرید و فروش خود را در بازار به نحو کنترل شده‌ای انجام بدهیم. علل گوناگونی برای تشکیل صف فروش در بازار وجود دارد از جمله جو روانی و هیجانی بازار یا پیرامون سهم، اخبار درز کرده از سهم، ضرردهی و زیان سهم و ... .

نفر نخست در صف‌های خرید، هیچ‌گونه تفاوتی با ما ندارد، تنها تلاش و خطاهای زیادتری کرده، از کارگزاری‌های زیادتری استفاده می‌کند و از یک اینترنت پرسرعت برخوردار هستند. همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم: اگر بخواهیم ساده و در یک جمله بگوییم، هیچ‌گونه ترفندی در این کار نیست، بلکه تنها اشخاص گوناگون از ابزارهای متفاوت جهت خریدهای خودشان بهره‌برداری می‌کنند.

همچنین این را در نظر داشته باشید که بدون دانش و مهارت نباید وارد بازار شوید. خیلی‌ها تمایل دارند به شکل دستی سفارش‌هایشان را ثبت نمایند. پس همیشه می‌بایستی بدانید که چند دقیقه پیش از شروع ثبت سفارش‌ها، قیمت سهامتان را مشخص کنید و چند ثانیه پیش از این‌که ثبت سفارش‌ها شروع گردد آن را بفرستید تا ثبت شود. پیشنهاد تیم ما به شما این است بدون دانش کافی وارد بازار نشوید.

کد خبر 433518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =