لحظه به لحظه با بازار ۵ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌گشایش بورس امروز چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰، نماد «پارند» با ۲۰ میلیون برگه سهم در صف خرید و نماد «خزر» با ۱۶ میلیون برگه سهم در صف فروش قرار گرفته‌اند.

به گزارش صدای بوس امروز ۵ خرداد ۱۴۰۰ نمادهای «فلامی»، «ولصنم»،«کفپارس» و «دیران» مشمول رفع گره معاملاتی شدند همچنین نماد معاملاتی شرکت گروه‌ صنعتی‌ ملی‌ (هلدینگ‌ (وملی۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شد.

ساعت ۹:۳۰

محصولات شیمیایی با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.شتوکا و شبصیر نمادهای مورد توجه گروه اند.پترول, آریا, نوری, فارس, شیران, زاگرس, شاراک و شفن مثبت متعادل اند.

فلزات نیز با معاملاتی سبز رنگ متعادل اند.فملی, فولاد, ذوب, فخوز, فاسمین, میدکو, هرمز, فسپا و فنوال با گرایشی مثبت متعادل اند.فگستر و فتوسا تازه عرضه شده نیز با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.

بانکی ها نیز سبز رنگ معامله می شوند.وبملت, وتجارت, وبصادر, وپاسار, وپارس, ونوین, وشهر, سامان با تعادل میان خریداران و فروشندگان مثبت گروه اند.

فراورده های نفتی نیز با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.شتران, شبندر, شبریز, شبهرن, شسپا, شرانل و شنفت متعادل و مثبت گروه اند.شپاس پر عرضه ی گروه است.

ساعت ۱۰:۴۵

 شاخص کل بورس پس از رشد پنج هزار و ۵۴واحدی (۰.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۱۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۷۱نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۷۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی حدود ۱۲۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «اپال»، «بوعلی»، «ثامید»، «خودرو»، «خساپا»، «کاما» و «شپنا» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فگستر»، «فتوسا»، «وسپهر»، «بپیوند»، «بگیلان»، «پیزد» و «کرمان» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به بیش از هزار و ۳۰۰میلیارد تومان رسید.

ساعت ۱۲:۳۰

امروز ۵ خرداد شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی افزایش یافت و با رشدی خفیف معادل ۰.۳۵ درصد به عدد یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. کلیه شاخص‌های دیگر،‌ هر چند جزئی، اما سبز بودند.

از ارزش معاملات نسبت به دیروز کاسته شد. این عدد ۳۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال بود که در جریان ۵۰۷ هزار و ۲۴۵ معامله به وقوع پیوست.

۳ نماد فارس، رمپنا و فولاد تاثیرگذارترین نمادهای امروز بودند که هر سه باعث رشد شاخص شدند و نمادهای اپال(قرمز)،‌ بوعلی(قرمز) و ثامید(سبز) بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند.

شاخص فرابورس نیز رشد کرد اما نه به اندازه روز گذشته. شاخص این بازار ۲۹ واحد افزایش را ثبت کرد و به عدد ۱۷ هزار و ۵۸۲ رسید.

امروز در فرابورس ۲۷۳ هزار و ۴۳۲ معامله صورت گرفت که مجموع ارزش آن‌ها ۱۴ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال بود.

از تاثیرگذارترین نمادها می‌توان به کگهر،‌ زاگرس و بپاس اشاره کرد که دو نماد آخر شاخص را بالا بردند. بیشترین تراکنش نیز با نمادهای فگستر، فتوسا و وسپهر انجام گرفت. ارزش دو نماد اولی افزایش یافت ولی نماد وسپهر ثابت ماند.

کد خبر 433486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =