عملکرد خوب بورس‌های آسیا و آمریکا

تلفیق اخبار مثبت و منفی باعث تردید معامله گران نسبت به حفظ روند صعودی شده است.

به گزارش صدای بورس‌، مدت زمان لازم برای احیای اقتصادی، زمان مناسب برای پایان دادن به سیاست های حمایتی فعلی بانک های مرکزی در جهان و همچنین چشم انداز تورم و مدیریت نقدینگی اصلی ترین عواملی هستند که در حال حاضر روی رفتار معامله گران بورسی تاثیر می گذارند.

در نتیجه بهبود کلی تقاضا، میزان صادرات بسیاری از کشورها در سه ماهه نخست امسال به نسبت سه ماهه پایانی سال قبل بهبود قابل توجهی داشته و این مساله برای شرکت های بورسی بزرگ مطلوب بوده است. 

بورس آمریکا

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۰۱ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۳۹۹.۵۶ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۱ درصد افزایش تا سطح ۴۱۹۷.۹۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۳۱ درصد صعود در سطح ۱۳ هزار و ۶۶۷.۵۰ واحدی بسته شد.


بیشتر بخوانید:

اعلام جزییات تامین ارز اقلام دارویی


بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۶۷ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۵۵۳.۹۸ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۷۵ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۹۱۰.۸۶ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افزایش ۳.۱۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۳۱۸.۴۸ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۹۸ درصد صعود و ایستادن در سطح ۷۱۱۵.۹۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۲۹.۷۹ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۱۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۴۶۵.۰۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۲۸ درصدی در سطح ۶۳۹۰.۲۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۰۳ درصد بالا رفت و به ۹۲۰۸.۷۰ واحد رسید.

کد خبر 433483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =