سفته‌بازی عامل ریزش بازار سرمایه/ رشد بورس در گرو افزایش منطقی قیمت سهم‌های کوچک

برای بازگشت بورس به روزهای پر رونق باید سهم‌های کوچک رشد کنند تا به واسطه آن شاهد رونق سهم‌های بزرگ باشیم.

صدای بورساحمدرضا صباغی؛ ورود هیجانی مردم به بازار سرمایه در سال گذشته موجب تبدیل بورس به ابزار سفته‌بازی شد که وقوع این اتفاق عامل ریزش بورس در هفته‌های اخیر شده است.

علی تیموری شندی، مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما با اشاره به اینکه تا زمانی که کلیات بازارسرمایه به تعادل نرسد، تداوم ریزش‌ها را خواهیم داشت،گفت: انرژی زیادی صرف شده است تا سهم‌های بزرگ نصف ارزش خود در بازار معامله شوند و تا زمانی که سهم‌های کوچک رشد نکنند کلیات بازار سرمایه به رونق نخواهد رسید.

وی  به اتفاقات سیاسی هم اشاره کرد و با بیان اینکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری بر بازار سرمایه موثر است، افزود: اینکه دولت بعد از انتخابات چه سیاستی در قبال بازار سرمایه در پیش می گیرد اهمیت ویژه‌ای دارد و فضای انتظاری ناشی از این موضوع در شرایط کنونی موجب تداوم ریزش بازار سرمایه شده است.


بیشتر بخوانید:
فروش فوق العاده ۴ خودرو سایپا + جدول


وی با بیان اینکه سخت است که تصور کنیم نرخ هر دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد،گفت: اگر تا پایان سال جاری نرخ هر دلار بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان تثبیت و همزمان برجام هم احیا شود امکان رشد شاخص بورس تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد وجود دارد.

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما تصریح‌کرد: در ۲ سال گذشته حضور هیجانی مردم به بورس به نوعی موجب رشد کاذب قیمت انواع سهام شد که وقوع این اتفاق سفته بازی را در بازار سرمایه رقم زد.

این  فعال بازار ادامه داد: بعضی از مسئولان سوار موج شده و مردم را به حضور در بورس دعوت کردند وقتی حضور هیجانی مردم در یک حوزه تخصصی سرمایه‌گذاری آن را به ابزاری برای سفته بازی تبدیل می‌کند باید در انتظار رشد و ریزش نامعقول ارزش انواع سهام در بورس باشیم.

مدیرعامل گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما اضافه کرد: در ۲ سال گذشته بسیاری از سهم‌هایی که ارزش ذاتی نداشتند رشد کاذب پیدا کردند که وقوع این اتفاق موجب ترویج سفته‌بازی در بورس شد.

وی گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌های اصلاحی خوبی در راستای اصلاح قیمت‌سهام در پیش گرفته شده است که اگر این سیاست‌ها به درستی اجرایی شوند بازار سرمایه در مسیر درستی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 433438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    باید حقوقی سهام کوچک دست از قفل کردن سرمایه مردم بردارن و شغل شریف نوسانگیری رو کنار گذاشته طبق تحلیل بنیادی به خرید سهام اقدام کنن تا این سهام هم عمق پیدا کرده و بدون سفته بازی قیمتشان بالا برود .