چرا ۴ خرداد، تاریخ حیاتی بورس است؟/ ریزش های بورسی چه زمانی تمام می‌شود؟

۴ خرداد ۱۴۰۰ لیست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نهایی می‌شود و به طور قطع بر روند بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد و چرخشی در بازار سرمایه رخ خواهد داد.  

صدای بورسمحبوبه قرمزچشمه؛ شاخص کل بورس در ادامه ریزش‌های بورسی امروز نیز تا هم اکنون ( نیمه بازار ۳ خرداد ۱۴۰۰) ریزشی است. پرسش از زمان اتمام ریزش‌های بورسی مهمترین دغدغه سهامداران است.

فرشید جهانی، مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در ارتباط با شرایط کنونی بازار سرمایه به صدای بورس اظهار کرد: . عامل منفی بودن شاخص کل بورس  علی‌رغم حمایت از بازار سرمایه، بی اعتمادی به بازار و میزان بالای خروج نقدنیگی از بورس است.  نرخ های بهره بانکی، روابط با کشورهای اطراف، برجام، قیمت دلار، تعیین تکلیف رئیس جمهوری نهایی ایران عواملی به هم پیوسته هستند که تعیین تکلیف آن‌ها می‌تواند روند ریزش های بورسی را متوقف می‌کند.

جهانی گفت:‌ لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی، از جمله مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر تحولات بورسی است، ۴ خرداد ۱۴۰۰ این لیست نهایی می‌شود و به طور قطع بر روند بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد و چرخشی در بازار سرمایه رخ خواهد داد.  


بیشتر بخوانید: 
راهکارهای بلندمدت رونق بازار/ فرصتی برای سعی و خطا نیست
اوراق تبعی راهگشای بازار سرمایه می‌شود؟


  نبود شفافیت از پیش بینی سود، ریسک سرمایه گذاری را بالا می‌برد

جهانی با بیان اینکه در حال حاضر سود قطعی سال 1399 شرکت‌ها مشخص نیست، گفت: آگاهی نداشتن از  پیش بینی سود ریسک بازار را بالا می رود تا زمانی که شرکت ها پیش بینی سود آینده خود را بر مبنای دقیق ارائه ندهند این نوسانات را خواهیم داشت چرا که  سهم بر مبنای سود ارزش می گیرد و سرمایه گذار برای خرید سهام اقدام می  کند.

به عنوان نمونه پالایشگاهی ها  گزارش های ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹  قبل خود را  ارائه دادند اما به دلیل لیست ناقص قیمتی وزارت نفت، شرکت های پالایشگاهی از دیروز در نامه و اصلاحیه تغییر گزارش های سه ماهه آخر سال ۱۳۹۹ را اعلام می کنند. این عدم شفافیت بر تصمیم گیری سهامداران بورسی و خرید سهام تاثیر منفی می گذارد.

مدیرعامل کارگزاری جهان سهم در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر باید سهامدان چه کنند، گفت:‌ باید صبر کرد تا تکلیف این چند فاکتور مشخص شود و پیش بینی وضعیت مالی شرکت ها ( سود مالی و وضعیت) مشخص شود.

کد خبر 433375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام رضایی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    0 0
    بقول فرمایش شما فعلا باید دید که لیست کاندیداتورها چه کسانی هستند و بخصوص نتیجه بر جام چه میشود