۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
بودجه تامین اجتماعی ابلاغ شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ابلاغ بودجه ۲۷۱ هزار میلیارد تومانی و اختصاص ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش صدای بورس، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: بودجه سال جاری این سازمان در روزهای پایانی سال گذشته به تصویب هیأت امنای تأمین اجتماعی رسیده است و پس از انجام اصلاحاتی در ضوابط اجرایی به استان‌ها ابلاغ شد.

به گفته وی، بودجه سازمان تأمین اجتماعی از ۱۷۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۲۷۱ هزار میلیارد تومان درسال ۱۴۰۰ رسیده است که افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: هزینه ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی حدود 22 هزار میلیارد تومان است، بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسی انتظار داریم که بین 17 تا 18 هزار میلیارد تومان وصولی نقدی حق بیمه داشته باشیم و حوزه شستا نیز ماهیانه 2 تا 3 هزار میلیارد تومان از محل سود و جابه جایی دارایی‌ها پرداخت کند.


بیشتر بخوانید:
افت چشمگیر ارزش بازار رمزارزها


سالاری گفت: مابقی هزینه سازمان تأمین اجتماعی نیز از محل مطالبات جاری و معوق این سازمان از دولت تأمین می‌شود که در سال جاری 89 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه کشور برای این کار پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بر اساس بودجه سال جاری این سازمان، امسال ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس

کد خبر 433319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =