۲۰۰ میلیون دلار چه اثری بر بازار می‌گذارد؟

در آخر هفته قبل قیمت بیت کوین از 50 هزار دلار به حدودو 30 هزار دلار رسید که به نظر می‌رسد جهت پول از این بازار به سمت بازار طلاست.

حسام بصیری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو  با صدای بورس:

این هفته بازار دو روند متفاوت داشت؛ در ابتدای با دامنه متقارن روند مثبت بود و در انتهای هفته روند نزولی شد. آخرین روزهای ارائه گزارش زمستان 99 گذشت. سنگ آهنی‌ها عملکرد خوبی داشتند، پالایشی‌ها بدون نرخ سود اعلام کردند، "شبندر" عملکرد ضعیف و "شتران عملکرد خوبی نشان داد اما هیچ یک از آنها قابل اتکا نیست.

در حالی که بورس اعلام کرد حداکثر 5 روز کاری بعد از پایان ماه باید قیمت اعلام شود، شرکت پالایش و پخش می‌تواند تا 4 ماه بعد از پایان سال قیمت‌ها را تغییر دهد. فولادی‌ها و به طور خاص اسلب سازهای مثل "هرمز" عملکرد خوبی را ارائه کردند همچنین "کاوه" هم عملکرد خوبی داشته است.

سنگ آهن از 20 درصد هم عبور کرده و گندله هم به حدود 30 درصد رسیده است که می‌تواند به افزایش سودآوری سنگ آهنی‌ها کمک کند.
سیمان‌ها در حال ورود و پذیرش در بورس کالا هستند که با توجه به نسبت عرضه و تقاضا در صورتی که سازوکار قیمت بازار آزاد در بورس کالا اعمال شود، می‌توانند از این موضوع بهرمند شود.

در آخر هفته قبل قیمت بیت کوین از 50 هزار دلار به حدودو 30 هزار دلار رسید که به نظر می‌رسد جهت پول از این بازار به سمت بازار طلاست.
با نزدیکی به انتخابات تلاش دولت برای کاهش قیمت دلار بیشتر می‌شود. به نظر می‌رسد صدها میلیون به بازار تزریق شده است که هدف کاهش قیمت است اگر این مبلغ به بازار سرمایه وارد می‌شد بسیار کمک کننده بود.

اگر هزار میلیارد صندوق تثبیت منجر به کاهش 10 درصدی سود شرکت‌ها شود تزریق نشود بهتر است. 200 میلیون دلار هم این هفته به بازار تزریق می‌شود و در انتظار خریدهای صندوق تثبیت هستیم که پس از آن تصمیم‌گیری کنیم.

همچنین اعتقاد داریم که بازار نوسانی و بدون روند است، نوسان هم بیشتر در شرکت‌های بنیادی و بزرگ مانند فولادی‌ها، معدنی‌ها، پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها و گروهای بانکی و خودروی است. به نظر می‌رسد سود مجامع امسال از سال قبل بیشتر باشد و نکته قابل توجه شرکت‌های "گلگهر" و "فولاد" که هنوز سود شرکت‌های زیرمجموعه آنها نیامده می‌تواند سود اعلامی بیشتر هم باشد.

کد خبر 433276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =