افزایش بیش از  صد در صدی در شرکت معدنی و بورسی

جمیلی گفت: حداقل صد درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت.

صدای بورسمحبوبه قرمزچشمه؛ شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان با نماد «فتوسا» فرابورسی شد.

ابراهیم جمیلی در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: « فتوسا» به عنوان ‏دومین عرضه اولیه فرابورس ایران ۱۴۰۰ به ازای هر سهم به قیمت  ٧٨٤٢ ریال ‏ کشف قیمت شد.

وی افزود: ۷۵ میلیون سهم عرضه شد و به هر نفر ۲۸ سهم رسید. سهام عرضه‌شده (عموم خریداران+صندوق‌ها) ١٥ درصد ‏ و ۱۵ درصد دیگر  هم طبق تعهدمان در آینده نزدیک عرضه  خواهد شد.

مزیت بزرگ سرب و روی ایرانیان


جمیلی گفت:‌ شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، ‌نخستین شرکتی است که پروانه بهره وری تولید کنسانتره سولفورو را دارد. معدن زیرزمینی انگوران بسولفوره است و از نظر تامین خاک نسبت به سایر شرکت ها مشکلات کمتری دارد.

وی بیان کرد: مشکلی از نظر صادارت داریم. در ماه کنونی در مزایده معدن برنده شده ایم. تیم فنی مهندسی شرکت صنعتی معدنی زرین با شرکت در مزایده ها به دنبال این است که در مزایده خرید معادن شرکت کند.
وی با بیان اینکه  برای سال ۱۴۰۰ و سال آینده برنامه‌های متنوعی داریم و سود خوبی برای سهم پیش بینی می‌شود، بیان کرد: مزیت بزرگ این شرکت اعتماد و اطمینان است وقتی ۲میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خریدار این سهم بودند یعنی به ما اطمینان داشتند. 
رئیس هیأت مدیره گروه صنعتی معدنی زرین با بیان اینکه  میزان مشارکت در خرید این سهام ٢ میلیون و ٤٥٥ هزار و ٤٠٩ کد ‏بود، تصریح کرد:  این حجم از استقبال ما را به سرمایه گذاری جدید تشویق ‌می‌کند تا برای افزایش سرمایه کار و بتوانیم محصولات جدید و معادن جدید سرمایه گذاری کنیم.


بیشتر بخوانید:
اوراق مالی اسلامی عرضه می‌شود
۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد بورس چه می گویند/ وعده های بورسی تخیلی نامزدهای انتخاباتی


حمایت بازرگردان از سهام  « فزرین» و « کیمیا»

وی با اشاره به ریزش سهام « فزرین» و « کیمیا» بیان کرد: صفی که برای این دو شرکت‏ تشکیل شده کاملا احساسی است؛ میزانی از منابعی که از فروش "فگستر" و "فتوسا" به‌دست می‌آوریم را برای حمایت از این دو سهم در نظر می‌گیریم و این مهم  از روز شنبه توسط بازارگردان شرکت اعمال خواهد شد.

جمیلی در پاسخ به این پرسش که ِآیا بدهی معوق دارید، بیان کرد: صورت مالی گروه صنعتی معدنی زرین در کدال مشخص و شفاف است و بدهی معوق نداشته و نداریم.

صد درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت

وی افزود: پیشنهاد افزایش سرمایه در فزرین و کیمیا را امسال عملی کنیم و حداقل صد درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت که بستگی به تصویب مجمع دارد. به زودی افشای اطلاعات الف خواهیم داشت.  طرح  هزینه کرد این افزایش سرمایه باید مشخص شود و امکان اینکه از سود امسال برای افزایش سرمایه استفاده کنیم بالاست همچنین امکان اینکه سهامداران بتوانند سهام جایزه بگیرند و بدون آورده سهام بگیرند در دستور کار است. پیشنهاد ها را به مجمع خواهیم داد و منتظر تصمیم نهایی مجمع خواهیم ماند.

به شایعات توجه نکنید

رئیس هیت مدیره گروه صنعتی معدنی زرین خطاب به سهامداران ۴  شرکت « فزرین» «فگستر» و «فتوسا» و «کیمیا»  گفت: اطلاعات شرکت ها از سوی کدال منتشر می شود. سهامداران به  شایعات مثبت و منفی دقت نکنند و تنها به  اطلاعاتی که بر روی سایت شرکت منتشر می شود، اطمینان کنند.

جمیلی در انتها گفت: سهامداران با شایعات نه سهام بخرند و نه بفروشند.در شش ماه گذشته احساسی سهام خرید و فروش کردند. کسانی که سهام شرکت فتوسا را می خرند باید با نگاه بلند مدت سرمایه گذاری کنند.

کد خبر 433205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =