مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

«مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس بازار سهام باز هم با افت روبه‌رو شد. امروز شاخص کل بورس با یک هزار و ۱۲۲ واحد کاهش به سطح یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۳۶ واحد رسید.

در معاملات امروز، نمادهای خودرو و وتجارت به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند اما نمادهای فملی، کچاد، ومعادن، تاپیکو و فارس از سقوط بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

سهام عدالت ۰.۲ درصد رشد کرد. امروز ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت معادل ۱۱ میلیون و ۳۶ هزار تومان بود.

بیش از یک درصد افت حاصل کار امروز صندوق واسطه‌گری مالی یکم بود. در معاملات امروز قیمت پایانی دارا یکم به ۱۲۷,۹۷۰ ریال کاهش یافت.

صندوق پالایشی یکم اندکی رشد کرد. قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۷۰,۵۴۰ ریال رسید.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۴ هزار تومان بود.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: راه‌اندازی بازار معاملات آتی مهم‌ترین برنامه سال جاری ما در حوزه بازار فرآورده‌های هیدروکربوری است.

نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت «تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان» صبح امروز در فرابورس ایران برگزار شد. سهام تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان  ۷ هزار و ۸۳۲ ریال کشف قیمت شد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: انعقاد قرارداد بین مشتری و کارگزار و الزام به داشتن گردش مناسب در ماه می‌تواند افزایش درست و اصولی معاملات را در پی داشته باشد.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از احتمال واگذاری سهام شرکت‌ها به ارزش ۸۹ هزار میلیارد تومان در خرداد و امکان عرضه اولیه سهام برای تامین هزینه۵۰ هزار میلیارد تومانی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

مدیرعامل پترول در مراسم انعقاد قرارداد EPC احداث نخستین طرح متیل آمین در کشور گفت: طرح مذکور یکی از طرح‌های ارزشی پترول است که در راستای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اجرا خواهد شد.

یک مقام مسئول در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش قیمت تمام شده هر متر مربع مسکن ملی در این استان خبر داد و قیمت جدید را متری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

در مجمع عمومی عادی شرکت آریا ساسول مبلغ ۱۱۵۰ تومان سود به هر سهم تعلق گرفت.

رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی گلستان که در بازار پایه نارنجی حضور دارد، به اتهام سوء‌استفاده مالی و انتقال بخش زیادی از سرمایه ۹۴ هزار سهامدار به حساب شرکت خصوصی بازداشت شد.

برای آگاهی از مشروح خبرها، به وبسایت صدای بورس مراجعه کنید.

کد خبر 433160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =